Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik zelf mijn voordeur, achterdeuren, balkon, raamkozijnen in een andere kleur verven, bij een sociale huurwoning ?

De schilders die om de paar jaar langs komen hebben alleen dat oubollige donkergroen en wit.
Ik wil het graag lichtblauw en wit hebben.

11 jaar geleden
in: Wetgeving
11.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit mag alleen met toestemming van de woningbouw. Vaak hebben ze een bepaald kleurenschema voor bv de wijk. En dan kan je niet zelf besluiten een andere kleur te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee,mag waarschijnlijk niet, lees de huurovereenkomst na. Over het algemeen willen verhuurders dat er eenheid is in hun eigendommen
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Dat is helaas in heel Nederland niet mogelijk.
De woningbouwverenigingen hebben nu eenmaal een vast onderhoudsschema waarin is vastgelegd dat woningen om de zoveel jaar opnieuw moeten worden geschilderd.
De kleur wordt door de woningbouwvereniging bepaald of in overleg soms met de bewoners.
Heb je zelf in de tussentijd je woning een andere kleur gegeven wordt alles overschilderd in de kleur van de woningbouwvereniging,ook al zit jouw verf er nog maar een paar maanden op.
Ook zul je als je zelf je woning een andere kleur gegeven hebt waarschijnlijk een brief van de woningbouwvereniging kunnen verwachten en zal de schilder (op jouw kosten) de boel weer komen overschilderen in de standaardkleur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding