Mag ik zelf mijn voordeur, achterdeuren, balkon, raamkozijnen in een andere kleur verven, bij een sociale huurwoning ?

De schilders die om de paar jaar langs komen hebben alleen dat oubollige donkergroen en wit.
Ik wil het graag lichtblauw en wit hebben.

11 jaar geleden
in: Wetgeving
11.7K

Het beste antwoord

Dit mag alleen met toestemming van de woningbouw. Vaak hebben ze een bepaald kleurenschema voor bv de wijk. En dan kan je niet zelf besluiten een andere kleur te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee,mag waarschijnlijk niet, lees de huurovereenkomst na. Over het algemeen willen verhuurders dat er eenheid is in hun eigendommen
anneliez
11 jaar geleden
Dat is helaas in heel Nederland niet mogelijk.
De woningbouwverenigingen hebben nu eenmaal een vast onderhoudsschema waarin is vastgelegd dat woningen om de zoveel jaar opnieuw moeten worden geschilderd.
De kleur wordt door de woningbouwvereniging bepaald of in overleg soms met de bewoners.
Heb je zelf in de tussentijd je woning een andere kleur gegeven wordt alles overschilderd in de kleur van de woningbouwvereniging,ook al zit jouw verf er nog maar een paar maanden op.
Ook zul je als je zelf je woning een andere kleur gegeven hebt waarschijnlijk een brief van de woningbouwvereniging kunnen verwachten en zal de schilder (op jouw kosten) de boel weer komen overschilderen in de standaardkleur.