Ik heb mijn propedeuse niet gehaald. Kan ik dezelfde studie op een nieuwe school afmaken,met vrijstelling van behaalde vakken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Proberen kan altijd, maar zelf had ik heel erg veel problemen daarmee. Ik ben zelf na het tweede jaar van mijn studie een jaar gestopt (wel propedeuse behaald in het eerste jaar), om dit jaar weer opnieuw te beginnen in het tweede jaar, maar dat heeft me heel veel moeite gekost. Terwijl het dezelfde school en studie betreft. Vrijstellingen krijg ik vermoedelijk niet. Toegevoegd na 16 minuten: Mijn punt is: zelfs met propedeuse kan het moeilijk gaan! ;) En inderdaad ligt het per school ook nog eens verschillend.

Dit is ontzettend afhankelijk per school. Op de NHL Hogeschool is het wel mogelijk. Je kunt voor de vakken die je al behaald hebt vrijstelling krijgen als je dit kunt bewijzen. Zonder bewijsstukken krijg je ook geen vrijstelling. Zo had ik meerdere klasgenoten die op deze manier vrijstelling kregen voor bepaalde vakken. Maar zoals ik al zei, het is erg afhankelijk per school. Je kunt het beste contact opnemen met de school waar jij wilt gaan studeren en daar vragen naar de mogelijkheden. Dit is de snelste weg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100