Als je een kado krijgt bij aanschaf van bv in dit geval een tent en je wilt het kado niet, is men dan verplicht de helft v/d waarde uit te keren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is een kado van eenwinkel bij een eventuele aankoop, het is niet een beloning van bijv een arbeidsovereenkomst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem dat kado gewoon, en als je het niet kunt gebruiken, verkoop je hem op marktplaats, kun je er misschien nog wel meer voor krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt wel pingelen met de waarde van dat kado. Zeg meteen dat je daar niks aan hebt, dat je liever hebt dat ze ... van de prijs af doen.
Vaak kopen ze die meuk massaal in en kosten die kado's een habbekrats, dus de waarde is vaak heel laag.

Antwoorden (3)

nee, men is niet verplicht de helft van de waarde uit te keren van een kado dat niet geaccepteerd wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is een extra'je, geen verplichting, dus als je het niet wilt hebben: pech.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn helemaal niets verplicht, als jij geen gratis kado wil ligt niemand daar wakker van.
Ik zou zeggen, accepteer het gewoon en mik het op marktplaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat advies gaf ik ook al in een reactie, voordat ik u antwoord had gelezen, inderdaad op marktplaats mikken.
Nee. Het is een kado. Als je dat niet wilt hebben is dat jouw 'probleem'. Mogelijk zal de winkelier wat korting willen geven in plaat van het kado, maar dat hangt helemaal van hem af.

'De helft van de waarde' Heb je het dan over de winkelwaarde, of de inkoopprijs? In het laatste geval zou je toch maar teleurgesteld zijn :)