Waarom is de grenscontrole van Australië in border security zo streng?

Ze mogen heel veel niet invoeren vanwege besmetting enz maar waarom is dat niet in Europa zo? Of toch wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K

Antwoorden (3)

Australië is als de dood voor insecten en bacteriën die daar nog niet bekend zijn om de flora en fauna te beschermen omdat het een eiland is kennen ze veel ziektes en insecten niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Australië is een eiland en eigenlijk een andere wereld tussen de gewone wereld.
Door zijn hele lange isolatie van de rest van de wereld, is de evolutie voor een deel de andere kant uit gegaan.
Er leven planten en dieren die alleen maar in Australië voor komen.
Met hun eigen ziekten en vijanden.
Indien er een insect, plantje, bacterie, diertje, die niet in australië thuis hoort, toch dit land binnen komt, heeft het bijna altijd geen natuurlijke vijanden en kan zich explosief gaan ontwikkelen, waar niets tegen te doen is.
Zo zijn ooit de konijnen in Australië gekomen, die later een ramp werden van een ongekende omvang, het werden er duizenden miljoenen konijnen, die hele oogsten opaten.
Ook de reuzepad is er geimporteerd, ter bestrijding van insecten, maar nu zijn er ook miljoenen van deze giftige padden en alle hagedissen die de padden eten gaan dood!
In de evolutie hebben ze niet geleerd dat deze padden giftig zijn.
Zo kan ieder plantje of beestje een grote ramp worden.
In ons land is dat gebeurt met de iepenziekte, die hier ook niet thuis hoort, tienduizenden iepen zijn hier al aan gestorven, ze hadden geen weerstand tegen deze schimmelziekte.
Ook het jacobs kruiskruid wat hier bewust is geinporteerd, bleek zeer giftig te zijn, waar al heel veel koeien aan zijn overleden, maar nu krijgen ze het nooit meer weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...En wat te denken van de kamelen te Australië? Ooit geïmporteerd. Drie keer raden waar nu de meeste kamelen ter wereld wonen.... Hier zijn we bijtijds gaan inzien dat de uitgezette brulkikker funest voor onze Limburgse fauna is. Die worden nu overal in ons land gevangen en geëlimineerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, weet je, voor veel van dit soort zaken is het al veel te laat en onuitvoerbaar.
Sommig onkruid waar boeren heel veel last van hebben, komen ook uit het buitenland.
Aquariumplanten en vijverplanten, die in sloten zijn gegooid, zijn al onuitroeibaar.
Roodwangschildpadden, verdrijven salamanders en kikkers.
Verkocht vroeger japanse vuurbuiksalamanders, die ontsnapte wel eens en bleken hier te overleven, we hebben er al honderden!
En ja die kamelen is ook zo een mooi verhaal, maar die kan je altijd nog opeten, net zo als de rode kangoeroe.
En als het echt geld opbrengt, is het probleem echt wel over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super beantwoord Eddijst!
Mooie uitleg. Nooit zo over nagedacht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist bastan.er zijn geen grenzen meer, dus zal het vaker gewoon mis gaan, uiteindelijk wordt het ook onze eigen ondergang.
Dat is in Europa ook zo. Bij mijn werk krijgen wij regelmatig voedselmonsters van buiten de E.U. Wat hiervan over is, moet speciaal afgevoerd en vernietigd worden.