huur opgezegd vanwege sloop en toegewezen wisselwoning aangeboden daarna is de toewijzing van de wisselwoning weer ingetrokken door de woningbouw?

ben niet mee eens, wil graag naar de wisselwoning tot mijn nieuwe huis helemaal klaar is met de bouw heb ik nog recht op die wisselwoning? ben nog niet in getrokken en had nog geen officiële nieuwe huur contract gekregen alvast bedankt voor de antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Waarom hoef je nu niet naar de wisselwoning?

Als dat is omdat je nieuwe huis niet later wordt opgeleverd dan dat je huidige huis gesloopt gaat worden kan de verhuurder het natuurlijk ongedaan maken en kan iemand anders in de wisselwoning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De huurder mag de huur niet zomaar opzeggen omdat hij het huis wil slopen. Hij zal vervangende woonruimte moeten aanbieden en dan loopt het huurcontract gewoon door, al kan het zijn dat er een andere huurprijs bijhoort.