Is het mogelijk om Nederlandse nationaliteit (verblijfsvergunning) krijgen bij aankoop van een huis?

Ik ben een asielzoeker. Ik heb al asiel aangevraagd maar helaas deze procedure loopt niet goed.
Is het mogelijk om een huis, beurs, winkel of eigenlijk via financieren een Nederlandse verblijfsvergunning krijgen

11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je Nederlands is beter dan dat van menig reageerder hier. Van mij had je die vergunning zo kunnen krijgen ;-) Succes!
paulus811
11 jaar geleden
De combinatie van taalvaardigheid hierboven en niet weten dat een verblijfsvergunning los staat van de aankoop van onroerend goed, vind ik nogal vreemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor mensen BUITEN de EU geldt de volgende regel: om een huis te kunnen kopen en op je naam te laten zetten heb je niet alleen eerst een verblijfsvergunning nodig maar ook een NEDERLANDS PASPOORT, die je alleen door NATURALISATIE na 5 jaar samenwonen of 3 jaar huwelijk kan aanvragen. Die naturalisatie aanvraag kan tot een jaar in beslag nemen.

Antwoorden (5)

Nee dat is niet mogelijk dat staat namelijk los van de asielprocedure.
ronron1212
11 jaar geleden
Helaas werkt het niet zo, als er wordt besloten dat je hier geen asiel kunt krijgen, is het niet mogelijk op deze manier alsnog een Nederlandse verblijfsvergunning te krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook hopen dat bij de verkiezingen over enkele maanden 'links' aan de macht komt in Nederland, dan zullen de regels wel weer worden aangepast en versoepeld. Juist bij dit gevoelige onderwerp zijn er vrijwel altijd aanpassingen bij een nieuw kabinet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een huis, werk of allerlei inspanningen lukken niet. Zoek een hele goede advocaat, daar hangt alles vanaf. Eentje met creativiteit, en veel inzicht in allerlei wetten die van toepassing kunnen zijn. Vooral art 8 van het Europees verdrag voor de rechten van de mens, wordt vaak vergeten. Hiervoor moet je naar het Europese hof.
Als je actief bent en als zodanig in je eigen omgeving opvalt, kan het zijn dat de gemeente en je dorps- of buurtgenoten je steunen, en dat je situatie daarmee in de openbaarheid komen. Dus begin maar een business, kijk maar of je een huis kunt kopen, maar uiteindelijk helpt dat niet bij de IND, die werken uitsluitend met de wetgeving.
Als je in de omgeving van Tilburg woont, zou je naar de advocaat Piet Hein Hillen, Bredaseweg kunnen gaan.
Die is heel erg goed.

Ik heb bij vluchtelingenwerk gezeten, en ik durf te stellen dat een goede advocaat en een goede begeleider vanuit vluchtelingenwerk, alles is.
Iedereen die asiel aanvraagt heeft een goede reden, niemand vlucht zomaar, en criminelen worden er toch wel uitgevist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar geen mens gaat toch tien jaar met zijn armen over elkaar zitten? Ik eiste min of meer van alle asielzoekers die ik heb begeleid, dat ze wat deden voor de maatschappij, en liefst economisch onafhankelijk werden.
Als je een verblijfsstatus hebt, al is het tijdelijk, mag je heel veel. En als iemand dan toch terug moet, en hij werkt mee, als het dan ook kan, krijgt hij geld mee, en heeft een berg aan ervaring. Het leven is niet altijd aangenaam, maar tien jaar zitten wachten is moordend en slopend. En echt niet nodig.
Nee, dat is onmogelijk. Het beste zou je jezelf bij de situatie neer kunnen leggen en teruggaan. Dat klinkt erg onaardig maar ik bedoel het niet omdat je van mij hier niet mag zijn. Ik bedoel: ik ken mensen die al jaren procedures rekken, overnieuw opstarten en dergelijke. Zij leven hier en hebben het op zich goed maar mogen niet werken.

Ze kunnen geen leven opbouwen, sommigen doen het toch en dan hebben ze een paar kinderen, die ze straks weer achter moeten laten. Dat wisten ze van tevoren maar toch zijn ze dan boos en verdrietig. Als jij niet constant over je schouder wil kijken, kan je beter gaan. En daar (ik heb geen idee waar) een leven opbouwen. Het kan ook je land helpen als het economisch niet goed is, om kennis die je hier door ervaring hebt verkregen, daar te gebruiken. Volgens mij sloopt het een mens om als pingpongbal tussen de procedures te worden geslingerd, ik ben daar geen voorstander van.

Dit geldt natuurlijk niet als het voor jou gevaarlijk is om naar je land terug te keren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen neem de belgie route!
De vrouw van een vriend heeft nu net een week de 5 jaren kaart gekregen na een verblijf van 6 maanden in belgie, na 5 jaar wordt de kaart automatisch omgezet in permanente.