Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik bij een eenzijdig ongeval, waarbij ik heb uit moeten wijken voor een auto die mij geen voorrang verleende, de bestuurder aansprakelijk stellen?

Ik kwam van rechts en heb uit moeten wijken voor een auto die van links kwam. Hierdoor heb ik een paaltje geraakt en is mijn auto beschadigd. De andere auto reed ook in het midden van de weg, waardoor ik niet langs hem heen kon uitwijken. Foto's etc. + schadeformulier is ingevuld, met tegenzin van de andere bestuurder.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het ongeval het directe gevolg is van het foute verkeersgedrag van een ander dan is diegene ten volle aansprakelijk, ook als heeft er geen feitelijk contact of aanrijding plaatsgehad. Vraag wel of de politie een pv of een registratie opmaakt. Zijn de gegevens van die ander bekend? Is er een schade formulier door jullie beide opgemaakt?

Inmiddels standaard rechtspraak, ook bekend bij de verzekeringsmaatschappijen. Laat je dus niet met een kluitje in het riet sturen, ook niet door de rechtbijstandverzekering, daar hebben ze wel eens een handje van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
schadeformulier is ingevuld, nu afwachten. de verzekering gaat het verder regelen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding