wat kan ik doen tegen los lopenden honden. Politie en stadswachten DOEN echt niks. help?

In me straat zijn een paar die de honden los laten lopen en hun maar koffie drinken al 30x gevraagd graag honden aan de riem maar, daar geven ze geen gehoor aan. Al 2 jaar ben ik tegen aan het vechten. Wat kan ik nog meer doen? Wordt ook door hun nu bedreigd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de gemeentelijke verordening staat dat handen aangelijnd moeten zijn. Als hieraan geen gehoor wordt gegeven en de politie grijpt niet in, ook niet na herhaaldelijk melden, dan zou je nog een brief kunnen sturen aan de burgemeester. Hij staat tenslotte boven de politie.

Heb je last van de betreffende honden, of erger je je alleen maar aan het feit dat ze -blijkbaar tegen de regels- loslopen? Er is jurisprudentie waarbij een eigenaar die zijn hond goed onder appel, maar niet aan de lijn, had in het gelijk is gesteld. Het loslopen heeft meer te maken met 'onbegeleid' lopen dan met 'aan de lijn' lopen. Als er sprake is van overlast, of honden die alleen uit wandelen gestuurd worden: dien een schriftelijke klacht in bij de gemeente. De gemeente maakt de regels over aanlijnen, en stuurt de politie en stadswachten aan. Als de hond(en) netjes onder controle van hun baas zijn: erger je niet, regels zijn er al genoeg, net als onzinnige boetes en gun de beesten hun vrijheid.

1/samen met een goede vriend/vriendin opnieuw een gesprek aangaan. er geldt een aanlijnplicht, muv losloopgebied. 2/de gemeente kun je hier ook over bellen/schrijven en om raad vragen. reg vervelend - de situatie nu. hopelijk kom je er uit. sterkte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100