wat kan ik doen tegen los lopenden honden. Politie en stadswachten DOEN echt niks. help?

In me straat zijn een paar die de honden los laten lopen en hun maar koffie drinken al 30x gevraagd graag honden aan de riem maar, daar geven ze geen gehoor aan. Al 2 jaar ben ik tegen aan het vechten. Wat kan ik nog meer doen? Wordt ook door hun nu bedreigd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
6.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok ben ik ook mee eens, maar ja ik zit wel met een groot probleem. Ik mag niet eens in de straat komen van hun. Ook wordt er niks tegen gedaan. Is er nog een andere manier om daar tegen te gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doet de politie niets uit angst?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katten 'liefhebbers' veroorzaken veel meer overlast: de beesten vernielen en bevuilen tuintjes, doden beschermde vogels, trekken zich niets van niemand aan en betalen niet eens belasting. Hondje pesten is een geliefde hobby van veel gemeenten: belasting incasseren en er niets voor terugleveren.
Wat mij betreft mag een hondeneigenaar die de drollen van zijn hond niet opruimt best beboet worden, maar boetes uitdelen omdat de hond niet aan een lijntje zit is kinderachtig en dient geen enkel doel behalve geld verdienen.
Let wel: ik heb het dan wel over honden die zich weten te gedragen, en goed onder appèl staat. Een al dan niet agressieve kruizensnuiver moet natuurlijk aan de lijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle idd politie doet niks. Jammer genoeg. AdrieK met de katten heb je gelijk in. Wat betreft met honden als een hond goed luistert maak mij ook niet uit als die los loopt. Maar, deze honden zijn vals. En dat ik verplicht om eerst een rondje te lopen om te kijken of ik normaal weg kan sorry vind ik te ver gaan. + als een hond niks doet maar, los loopt betekend NIET dat mijn hond niks doet. Ik heb ze niet voor niks aan de riem. En hier geld in de wijk HONDEN AAN DE RIEM.... Dus ze moeten daar zich maar houden. Ja idd honden poep mijn voortuin wordt elke dag onder gescheten door de honden uit de straat. Ook al over gezegt maar wordt niet gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in een huurhuis woont kan je ook nog de woningbouw vereniging proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vervelend dat je bedreigd word!
maar doen de honden dan iets?
bijten of in jou tuin poepen?
of ben je heel bang van honden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik ben niet bang van honden. Is vervelend als je ook honden heb en dat je moet opletten... dat er geen ruzie of vechten komt. snap je..
paulus811
11 jaar geleden
Ik heb al 10x gevraagd om de overlastgevende kinderen in de straat aan de riem te doen, maar daar luistert ook geen enkele ouder naar. Overal gooien ze de troep neer waar ze lopen, gooien flesjes kapot en staan constant te spugen. EN de politie doet er niets aan.....

Ik heb zelf 2 honden, die veroorzaken geen overlast maar lopen ook wel eens los in de straat. Wat is daar nou t probleem van?
paulus811
11 jaar geleden
En hun maar koffie drinken......t moet niet gekker worden met die criminelen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat de honden los lopen geen probleem als ze luisteren en NIET op andere honden af komen. En hoef niet te betekenen dat elke hond lief is. Ik heb mijne aan de riem NIET voor niks. En als een vals hond op mijn honden af komt ja zie jij daar het probleem niet van in? NOu sorry hoor ik zie het wel. Ja idd en dat koffie drinken binnen en hond 300 meter ergen buiten huis gaat gewoon te ver. Hou je hond(en) toch bij....

Het beste antwoord

In de gemeentelijke verordening staat dat handen aangelijnd moeten zijn. Als hieraan geen gehoor wordt gegeven en de politie grijpt niet in, ook niet na herhaaldelijk melden, dan zou je nog een brief kunnen sturen aan de burgemeester. Hij staat tenslotte boven de politie.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok ik heb overal al heen gemaild en gedaan. Maar is er niet iets wat nog een stap hoger is waar ik heen kan?
Ik kan zelf niet meer de deur uit want, hun staan al weer klaar. Heb het eigenlijk een beetje gehad met hier wonen ook al.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je voor je tip

Andere antwoorden (2)

Heb je last van de betreffende honden, of erger je je alleen maar aan het feit dat ze -blijkbaar tegen de regels- loslopen? Er is jurisprudentie waarbij een eigenaar die zijn hond goed onder appel, maar niet aan de lijn, had in het gelijk is gesteld. Het loslopen heeft meer te maken met 'onbegeleid' lopen dan met 'aan de lijn' lopen.

Als er sprake is van overlast, of honden die alleen uit wandelen gestuurd worden: dien een schriftelijke klacht in bij de gemeente. De gemeente maakt de regels over aanlijnen, en stuurt de politie en stadswachten aan.

Als de hond(en) netjes onder controle van hun baas zijn: erger je niet, regels zijn er al genoeg, net als onzinnige boetes en gun de beesten hun vrijheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
""hun"" zijn aan het koffiedrinken!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja zijn idd koffie aan het drinken... Niet normaal
1/samen met een goede vriend/vriendin opnieuw een gesprek aangaan. er geldt een aanlijnplicht, muv losloopgebied. 2/de gemeente kun je hier ook over bellen/schrijven en om raad vragen. reg vervelend - de situatie nu. hopelijk kom je er uit. sterkte.