Hier (zie link) staat dat je verzekerd bent als je op marktplaats iets koopt en via Paypal betaald. Is dat zo?

http://link.marktplaats.nl/568422819

Toegevoegd na 5 dagen:
Moeilijk... Geen idee wie er nu echt gelijk heeft :).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (5)

Ja dat is zo. Alles wat daar staat klopt :)

Toegevoegd na 12 minuten:
Je hebt niks aan mijn antwoord zonder bron. En die doet het niet via mijn telefoon zie ik,.sorry. Ik kan alleen zeggen.dat paypal betrouwbaar is

Toegevoegd na 5 dagen:
Na jou toevoeging: makkelijk zat, bij twijfel gewoon niet doen. Gaat om veel geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Daarom is het raadzaam om iets via marktplaats te kopen om met Paypal te betalen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb de advertentie bekeken. Je zou jezelf kunnen afvragen waarom zo een nieuwe telefoon zo goedkoop is... ( nieuw kost zo een telefoon volgens mij minstens het dubbele... En daarbij ( nu al) geen bonnetje meer heeft... Maar dat is mijn mening...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Telefoon is al wel 3/4 mnd oud he....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies in telefoon termen is dat niet meer nieuw
Beetje gezond nadenken kan ook geen kwaad.

1. Persoon 1 dag actief op marktplaats
2. telefoon pas nieuw, maar geen bon
3. wel de helft van de nieuwprijs
4. alleen versturen
5. ik doe paypal dan ben je verzekerd (hahahah)

Dan gaan er geen belletjes rinkelen bij jouw?

Toegevoegd na 4 minuten:
vergeten te vermelden:

ik zeg dus nee. je bent gewoon de sjaak als je hier in trapt.
met paypal kan je nog makkelijker, misschien zelf beter opgelicht worden dan als je het met de bank overmaakt. want een rekening nummer kan niet zomaar anoniem en een paypal rekening wel.

dus... tip van de dag: ophalen! niks vertrouwen als het om zulke bedragen gaat totdat je het met je eigen ogen ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ik zelf veel via ebay koop, en dat is wel een keer fout gegaan. Maar via Paypall keurig mijn geld terug gekregen, omdat het niet werd geleverd. De te leveren partij moet dan aantonen dat het wel geleverd is. Paypall is daar echt heel goed in, en ze hebben dan ook een naam hoog te houden. En is zelfs daarom veiliger dan betalen via de bank, omdat als je via de bank je geld overmaakt, dit NIET terug krijgt. Paypall heeft daarin tegen de aankoop bescherming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas voor de oplichter in spe, maar zo simpel werkt dat niet. Tegenover je paypal rekening moet een gecontroleerde "normale" rekening staan, anders kan je niet eens een rekening openen bij paypal. Diegene kan dus het geld overboeken van zijn paypal rekening naar een andere rekening, maar als iets niet klopt, dan krijg jij hoe dan ook je geld terug van paypal, en is het aan paypal om dat geld terug te halen bij de "oplichter". en geloof me dat kunnen ze heel erg goed !
Dit in tegenstelling bij je normale bank, waarbij je geld overmaakt, en de risico ligt bij jou.
Paypal werkt hetzelfde dus als Visa, want die werkt ook zo.
Als verkoper vraagt paypal een behoorlijke commissie trouwens, en als koper uit het buitenland hebben ze een hoge wisselkoers.
Maar dan nog koop ik het liefst via paypal, omdat ik uit ervaring weet dat het ontzettend veilig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat maakt voor jou als koper dus helemaal niets uit, want dat risico ligt bij paypal als ze dat geld niet terug krijgen.
JIJ krijgt wel je geld terug, en dat is de verzekering die je krijgt.
Het is wat veiliger, maar b.v. tickets en/of kaartjes vallen er niet onder(dus niet verzekerd)