mag je een boot meenemen die al 2 jaar onbeheerd is ?

Er ligt hier een half gezonken bootje in de sloot.
eigenaar is niet bekend. Mag ik deze boot meenemen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
7.6K

Antwoorden (5)

Ik zou dat even aan de politie vragen. Denk dat als ze het antwoord niet weten dat ze je in ieder geval naar de juiste weg kunnen leiden, of zelf werk gaan maken van het feit dat er al 2 jaar iets het water verontreinigd...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij bij de politie meld dat je de boot gevonden hebt, mag je hem meenemen, overleg wel even of je hem ook mag gebruiken, je loopt dan wel de kans dat de eigenaar hem komt halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt een voorwerp gevonden dat van iemand is.
Hiervan kun je via internet aangifte doen,maar het onderwerp bij je houden tot de eigenaar zich meld,maar dit moet dan wel binnen een jaar gebeuren.
Hoor je na een jaar niets dan is het jouw eigendom geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is en blijft een eigendom van iemand. Dus de Politie bellen, en misschien kun je hem dan overnemen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eigendomsrecht van de eigenaar vervalt niet als het bootje er langdurig belabberd bij ligt. De politie of gemeente kan het verwijderen of misschien de eigenaar, mits te achterhalen, aanspreken om het te verwijderen. Je kan het als burger in elk geval niet zomaar meenemen.