Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan mijn broer van 21 uit huis worden gezet?

Mijn broertje is sinds de dood van m'n moeder onhandelbaar hij gebruikt drugs hij steelt van m'n vader heeft een vriendin die hem hersenspoelt kortom hij is verkeerd bezig in maart ben ik bevallen van m'n eerste kindje en ik wil niet dat zij daar nog komt omdat hij totaal niet te vertrouwen is begin ook bang van hem te worden dus kan hij uit huis gezet worden? Hij is wel 21

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hij is een meerderjarige zoon van de eigenaar of huurder. Als hij al jaren thuis woont zonder dat er iets is afgesproken, of als hij alleen kostgeld betaalt, is hij geen officiële huurder. Dat betekent dat je vader hem in principe de deur kan wijzen, mits dat op een nette manier gebeurt (hij is dan niet vogelvrij natuurlijk). Dat houdt in dat hem twee of drie maanden wordt gegund om andere woonruimte te vinden, of dat je vader hem helpt met zoeken.
Als hij intussen huur betaalt, is hij wel een officiële huurder en dan moet hem de huur worden opgezegd. Hij heeft dan huurbescherming. Hoe de opzegging dan moet, kan ik desgewenst nader uitzoeken.
Iets anders is wel dat hij niet alleen overlast geeft, maar dat hij zelf ook problemen heeft. Het lijkt me belangrijk dat daar iets aan wordt gedaan. Alleen de deur wijzen helpt niet. Wordt daar iets aan gedaan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan. Hij is meerderjarig en kan voor zichzelf zorgen. Vaak is het de enige oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding