Mijn turntoestel is gestollen uit de gymzaal. Kan ik de gemeente aansprakelijk stellen?

Ik huur een school-gymzaaltje van de gemeente voor het geven van turnlessen. De meeste van mijn toestellen staan veilig achter slot en grendel.
Nu is er van mij een turntoestel (paddenstoel) gestolen/verdwenen. Deze stond kan ik niet aan de ketting leggen, maar ik plaats deze wel altijd helemaal achtering het toestellen hok, uit het zicht. Je moet dus weten dat er een paddenstoel in de zaal staat.

Van de gemeente mag je niet zonder toestemming een hok gaan bouwen in de gymzaal om de toestellen te stallen wat ook volkomen logisch is.
Na een aantal keer bellen van de gemeente krijg ik te horen dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn toestellen.

Nu is mijn vraag of ik de gemeente aansprakelijk kan stellen? Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen toestellen maar ik mag niet van de middelen gebruik maken om mijn toestellen veilig op te slaan.

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is ELK toestel vast te zetten als je het vast mag zetten met een ketting aan de muur.

Antwoorden (1)

In dit geval ben je inderdaad zelf verantwoordelijk.
Jij huurt namelijk alleen de ruimte.
Wanneer de spullen niet veilig opgeborgen kunnen worden kan je ze alleen op eigen risico laten staan.
Alternatief is elke keer wanneer je dus geen gebruik maak van de ruimte deze spullen mee te nemen.
Zo hebben wij van de vliegvisclub al ons bindmateriaal verzekerd tegen brand en diefstal.
Deze staan in een buurthuis waar we een ruimte huren voor onze clubavonden.