Je mag stoppen op een vluchtstrook voor een sanitaire stop voor ouderen en kinderen. Maar je mag niet wildplassen. Hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
15.8K

Het beste antwoord

Wildplassen is alleen binnen de bebouwde kom strafbaar.

Gr. Koos.

Toegevoegd na 49 minuten:
Wat de vraagsteller niet genoemd heeft is dat je alleen in een NOODGEVAL op de vluchtstrook mag stoppen, een sanitaire stop voor kleine kinderen of bejaarden wordt als zodanig getolereerd.
Gezonde volwassenen krijgen wél een bekeuring als ze betrapt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zijn er dan wc's bij een tankstation? Je kan dan toch je behoefte in de bosjes doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de vraagsteller niet genoemd heeft is dat je alleen in een NOODGEVAL op de vluchtstrook mag stoppen, een sanitaire stop voor kleine kinderen of bejaarden wordt als zodanig getolereerd.
Gezonde volwassenen krijgen wél een bekeuring als ze betrapt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaan ze dan je identiteitsbewijs vragen om te zien of je oud genoeg bent voor een plas langs de kant van de weg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevalletje van iemand van 73:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2668 Het mag dus NIET!

Andere antwoorden (3)

Wildplassen is alleen binnen de bebouwde kom verboden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten de bebouwde kom is het geen probleem.
De dichtheid van het aantal w.c.'s is daar ook bijzonder laag.
Op de vluchtstrook gaan staan is overigens zeer onverstandig.
Je zou er beter aan doen een parkeerplaats te zoeken of even van de snelweg af te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag NIET!!

Ook en zelfs niet al je al 73 jaar bent:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2668

In Italie denken ze daar weer iets anders over:
http://italie.blog.nl/pettegolezzi/2010/03/04/bij-hoge-nood-is-stoppen-op-italiaanse-vluchtstrook-toegestaan

En dan nog dit:
Buiten de bebouwde kom is wildplassen vaak niet strafbaar, afhankelijk van de plaatselijke verordeningen die zich vaak tot de bebouwde kom beperken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wildplassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het voorval in Nederland gebeurde in 2006. Ik heb in het theorieboek rijbewijs b van 2011 gelezen dat het wel toegestaan is een sanitaire stop te maken voor kinderen en ouderen. Dit boek is van de ANWB Rijopleiding.