ik ben voogd voor de kinderen van 1 zus mochten zij en haar partner komen te overlijden. Dit is vastgelegd bij de notaris. Mag dit voor nog een zus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (3)

Ja dat mag er is geen enkele reden waarom dat niet zou mogen.
ronron1212
11 jaar geleden
Meestal worden de kinderen toegewezen aan iemand binnen de familie. Als er niemand binnen de familie bereid of in staat is om de voogdij op zich te nemen, is er geen enkel bezwaar dat u de voogdij krijgt bij overlijden van de ouders van de kinderen van uw tweede zus.

Indien er meerdere familieleden bereid zijn om de voogdij op zich te nemen, zal de rechter de beslissing nemen. De rechter kan advies inwinnen bij de Raad voor de Kinderbescherming. Deze laatste situatie is bij u kennelijk niet van toepassing.
fisbel
11 jaar geleden
Uiteraard. En dat is ook logisch, want iemand kan u in zijn testament als voogd aanwijzen zonder dat u dat weet. Daar is uw toestemming pas voor nodig als die persoon is overleden. Dus kunnen ook meerdere personen, zonder dat ze het van elkaar weten, u als voogd aanwijzen.
Zie voor interessante info onderstaande link.
teusvh