Als je geen vast woonverblijf hebt, en ook niet ingeschreven stast in het GBA kun je dan wel op vakantie naar het buitenland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
9.9K

Antwoorden (3)

Dat lijkt me technisch onmogelijk.
Om op vakantie naar het buitenland te gaan heb je een paspoort of ID-kaart nodig. Daarop staat het BSN-nummer. Dit krijg je alleen als je ingeschreven staat in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA).
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad ;)
ronron1212
11 jaar geleden
Dan heb je nog steeds je BSN-Nummer
Als je al een paspoort of een identiteitskaart hebt, dan kan je zonder problemen op reis. * Je hoeft niet bang te zijn dat je niet meer terug mag.

Als je een nieuw paspoort nodig hebt, dan kan je deze aanvragen bij de gemeente Den Haag. Daar is een speciale balie die dit soort verzoeken in behandeling neemt.

* Er is wel een uitzondering als je je uitgeschreven hebt om belastingschuld te ontduiken. Bij deze zaken zal je gesignaleerd staan in de computers van de douane en kan je, als je paspoort gecontroleerd wordt, aangehouden worden. Let wel: de kans is klein, ook bij vliegreizen in Schengenlanden (want daar wordt bij terugkomst niet structureel gecontroleerd), maar ik heb wel verhalen gelezen van mensen die alleen vanuit België of Duitsland vertrekken om het zekere voor het onzekere te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je burger bent van een van de landen van de Europese Unie mag je in iedere geval overal in de Europese Unie op vakantie, en in veel andere landen ook. Als je van buiten de Europese Unie komt maar legaal in Nederland verblijft, mag je meestal ook naar veel landen op vakantie.