Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijgen mijn extra bijgerekend geld terug?

Gisteren zijn wij naar de lunchroom geweest,wij vergeten vragen de kassabon,wij ontdekken te veel bij gerekend.,ongeveer 2 euro ik heb een mailtje naar hun zaak verzonden,maar ik ben bang voor dat ze niet op reageren,omdat wij hebben geen kassabon dus geen bewijs.

Mijn vraag is: Wat moet ik doen,om mijn extra bijgerekend geld te vragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
875

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Beleefd vragen is de enige optie, zeker in eetgelegenheden is het normaal dat er fooien worden gegeven, dus bij een kas teveel, wordt dat als fooi gezien, afwachten dus of je je gelijk krijgt en de volgende keer het bonnetje vragen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als men zelf de fout achteraf heeft ontdekt, ben ik bang dat men het als fooi heeft beschouwd. Ik zou het laten zitten. Niet omdat je geen kassabon hebt, want als het goed is heeft men het bedrag wel aangeslagen op de kassa waardoor het op de verzamelstrook van die dag (of in het computergeheugen) is terechtgekomen.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Je kunt niets meer achteraf doen. Een bedrag van 2 euro is zo weinig dat het als fooi wordt gezien. Je kunt dus niets bewijzen. Ook al zou je een bon hebben kun je niets bewijzen, of beschuldigen.

Beter opletten dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding