huurcontract en uitzetting van chalet / woning ?

mag de eigenaar van het chalet wat ik van hem huur, mij na een contract van 6 maanden, er zomaar uit zetten, of moet hij mij een maand voor de 6,e maand dit schriftelijk mededelen.
het contract is gebaseerd op 6 mnd, met stilzwijgende verlenging met opzegtermijn van 1 maand.
de campingbeheerder, heeft aangegeven, dat de eigenaar van het chalet wat ik huur, het chalet niet mag verhuren aan mij en wie dan ook, mijn contract loopt tot 01 december 2012. , mogelijk zal de eigenaar van het chalet, dit chalet voor 2013 weghalen van het park, om parkgelden te ontzien voor 2013, immers heeft hij dit chalet aangekocht om te verhuren. de eigenaar van het chalet, heeft voor de aankoop van het chalet, van de campingbeheerder vernomen dat hij dit chalet niet mag verhuren. in mijn geval ziet de campingbeheerder het door de vingers tot 01 december 2012
voor mij dus onduidelijkheden, wat te doen. ik woon in het chalet in afwachting op toewijzing van een woning in dronten. en kan nog zeker 7 tot 10 maanden duren.
voor 01-december toch maar op zoek gaan naar tijdelijke ander woonruimte.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ik ben bang dat je hiertegen niets kan ondernemen want het gaat niet om een gewone huurwoning waar huurdersrecht geldt.
De eigenaar wist dat hij niet mocht verhuren dus de eigenaar zit fout.
Het is alleen niet duidelijk of je van de campingeigenaar nog mag blijven tot 1 dec 2012,is dit wel aan de orde dan heeft de verhuurder zich aan het contract te houden tenzij je een zooitje van het chalet maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, ik mag blijven van de campingeigenaar, kan de eigenaar van het chalet, actie ondernemen, wanneer ik binnen het contract het chalet verlaat, laat zeggen 3 maanden voor het beeindigen van het contract, ik ben in afwachting op woning, stel dat ik een woning krijg aangeboden, die ik me niet laat ontgaan, binnen het huurcontract chalet, kan de eigenaar van het chalet de huurgelden tot het einde van contract opeisen of zal hij dat niet gaan doen in verband met kosten die er juridisch eraan verbonden zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een contract hebt getekend tot 1 dec 2012 dan zal je de huur moeten door blijven betalen want hij had anders de chalet in die periode wel aan iemand anders kunnen verhuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je eerder een woning krijgt dan zou je met de verhuurder kunnen overleggen of je zonder kosten eerder weg kan,maar of hij hiermee akkoord gaat is nog maar de vraag,je kunt het wellicht proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je maria, Maar als er voor mij geen huurdersrecht, / bescherming geld, waarom heeft de verhuurder die dan wel, ?? als ik in de tussenperiode vertrek, hoe wil hij dan b.v. nog voor 4 maanden huur van mij innen, dan zal hij naar mijn weten een civiele procedure moeten beginnen, toch ?? met alle kosten die daarraan verbonden zijn. de eigenaar van mijn chalet, koopt chalets in. ik heb dit chalet dan ook aan hem verkocht, omdat ik er vanaf wou, om staangeld voor 2013 te vermijden, gezien ik mogelijk in 2013 [ of eerder ]een woning krijg aangeboden, bovendien stond mijn chalet op diverse sites, en werd niet op gereageerd, vandaar verkoop aan inkoper, kreeg ik er in ieder geval nog iets voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt een chalet voor een bepaalde periode gehuurd waarvoor je getekend hebt,daarom kan de verhuurder het bedrag van jou eisen voor die periode omdat hij het misschien wel aan iemand anders had kunnen verhuren,ga jij eerder weg dan loopt de verhuurder inkomsten mis.
Je had dan beter geen contract kunnen tekenen,maar dan had de verhuurder je er ook eerder uit kunnen zetten. Ja misschien gaat hij een civiele procedure beginnen en dit kost geld,maar als hij de zaak wint,kun jij voor alle kosten opdraaien en daar zit je ook niet op te wachten lijkt mij. Het was misschien beter geweest als je in het huurcontract had laten opnemen dat er geen kosten aan verbonden zijn als je eerder vertrekt of dat de huur per maand opzegbaar is.