Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je zomaar een biedingsite openen?

Zoals http://www.vakantieveilingen.nl/ Of moet je daar een speciale vergunning voor hebben?

Toegevoegd na 13 minuten:
Voor commercieel gebruik.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
569
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat heb ik mezelf al afgevraagd, maar daar ga ik niets over melden op GV :) Dalijk wordt mijn idee gestolen ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Licht eraan hoe je het wil inrichten. Wil je het gebruiken voor in je vriendenkring dan zijn er verder weinig regels aan gebonden. Maar wil je dat mensen via internet kunnen betalen dan zijn er direct regels aan verbonden. Omdat je dan privacygegevens van personen opslaat moet je je houden aan. Ook zul je je dan moeten inschrijven aan de kamer van koophandel en zul je dan verschillende belastingen moeten gaan betalen.

Maar het eerste waar je aan moet denken is of je het wel in je hebt om ondernemer te worden omdat zeker in de eerste jaren er vreselijk veel tijd en geld in gaat zitten.

Toegevoegd na 9 uur:
Voor zover ik weet zijn er verder geen extra wetgevingen. Je zult je moeten houden aan de regels van de KVK en de privacywetgeving. Maar verder zijn er verder geen wetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat je dan privacygegevens van personen opslaat moet je je houden aan. Ook zul je je dan moeten inschrijven aan de kamer van koophandel en zul je dan verschillende belastingen moeten gaan betalen. Dat is dus niets anders dan een eigen bedrijf beginnen? Maar zijn er nog speciale wetgevingen voor biedingsites?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding