Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een camera op mijn eigen terrein hangen die mijn nieuw bouw huis filmt tijdens de bouw ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
814

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat mag maar als er mensen contractueel verbonden zijn aan de bouw dienen ze wel vooraf op de hoogte gebracht worden. Je dient ook via borden, panelen, stickers of op andere wijze schriftelijk melding te maken van de plaats waarde camera zich bevindt en van de volledige zone waar effectief opgenomen wordt.

Ik geef één lukraak voorbeeld waarom mensen op een bouwwerf klacht zouden kunnen indienen indien jij dit opnemen stiekem doet.
Stel dat één van de werklieden dringend moet plassen en dat hij dit aan rand van jouw terrein doet doch binnen camera bereik, dan zou jij over beelden kunnen beschikken van zijn intieme delen en die beelden zou jij makkelijk online kunnen zetten om welke reden ook. Zelfs al zou jij niets doen met die beelden dan nog kan die persoon jou aanklagen wegens schending van de privacy.

Los van dit voorbeeld is het gewoon wettelijk bepaald dat je dit moet melden.
Meer info kan je ook vinden via bijgevoegde link.

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
yep, het is de werkplek van de bouwers. Zij moeten het weten. +

Andere antwoorden (2)

Ja hoor dat mag. Iedereen mag zijn of haar eigen terrein filmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, ik zou wel uit goed fatsoen even de opzichter informeren dat zijn jongens worden gefilmd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding