Als je alle bedragen hebt voldaan waarvoor je een dagvaarding hebt gekregen, vervalt deze dagvaarding dan??

Ik woon in belgie en heb een dagvaarding gekregen voor kosten die ik niet heb betaald. Nu heb ik ondertussen alles wel voldaan maar krijg toch te horen dat ik voor de vrederechter moet verschijnen.
Kan ik alsnog contact opnemen met de deurwaarder die mijn dagvaarding is komen afgeven en vragen of deze kan komen te vervallen of werkt het zo niet??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Als je eenmaal een dagvaarding hebt gekregen ben je verplicht om de kosten te betalen, ook al heb je de oorspronkelijke kosten inmiddels betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zo werkt het niet. Als er een afspraak is gemaakt wanneer je moet verschijnen voor de rechter, dan staat dit vast. Je moet verschijnen voor de rechter. Nu je die kosten al hebt betaald, kunnen ze niet veel meer zeggen in de rechtszaal en zal de zitting niet lang duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet. Als de reden voor dagvaarding is opgeheven gaat ook in België een rechtzitting niet door.
Vraag de deurwaarder de dagvaarding in te trekken, waarbij jij de gerechtelijke kosten betaalt. Zo nee, dan gaat de zitting gewoon door, en door te betalen heb je aangegeven dat de vordering terecht was. Dan zul je zonder veel omhaal worden veroordeeld ook de juridische kosten te betalen.
Je kunt jezelf de tijd en de moeite besparen van een rechtzitting, maar links- of rechtsom moet je alles betalen.
NB: ik ben Nederlander, maar kan me niet voorstellen dat het recht op dit punt in Belgie anders in elkaar zit.
teusvh
12 jaar geleden
Als je alles hebt voldaan wat aan gelden genoemd wordt in de dagvaarding kan de zitting niet doorgaan, de schulden bestaan namelijk niet meer en is er geen grond meer om iets te eisen.

Neem contact op met de deurwaarder die de dagvaarding heeft doen uitgaan en vraag slechts informatie over het mogelijk door gaan van de zaak.
Zorg er voor dat je tot op de Eurocent nauwkeurig kunt bewijzen dat je alle kosten die in dagvaarding zijn genoemd betaald hebt, mocht de zitting voor de vrederechter toch doorgaan kan je als bewijs de betalingsbewijzen overhandigen.

Probeer in de toekomst dergelijke problemen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn minnaar wordt wederom bedankt, graag las ik de reden waarom de minnaar deze conclusie trekt.