Liesbreuk, tijdens mijn periode van stage lopen mbo4 is een vervangende opdracht wettelijk mogelijk?

ik ben een ouderejaars student MBO 4 en ik heb een liesbreuk en moet geopereerd worden waardoor mijn afstudeer stage niet kan afmaken, is er een wet die je vrijstelling of een alternatief kan aanbied? Ik heb me aangemeld voor een opleiding aan het hbo en die begint in september anders kan ik daar pas in feb aan beginnen vanwege iets waarvoor ik niks aan kan doen :S

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Ik denk dat je gewoon erge pech hebt nu. Men zal je op het MBO echt niet zomaar je diploma geven. Vrijstelling dus zeker niet, en een vervangende opdracht betwijfel ik. Iedereen van jouw opleiding zal aan dezelfde eisen moeten voldoen om gediplomeerd te worden, en dat is volkomen terecht. Als de stage een afstudeeronderdeel is zal er toch aan voldaan moeten worden. Misschien kan je tijdens de zomervakantie de stage afronden? En direct na de vakantie je opleiding afmaken inclusief diplomering?
Een andere mogelijkheid is te informeren bij het HBO. Misschien krijg je de mogelijkheid om toch met die studie te beginnen, ook al moet er nog iets afgerond worden op het MBO. Ik hoop voor je dat je stage wel al grotendeels voorbij is. Het maakt immers nogal verschil of je nog 9/10 of nog 1/10 van de periode moet doen...
Veel sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb in de 2e jaar ook stage gelopen en wettelijk is het verplicht om bij een mbo voltijd opleiding ten minste 20% van je lesuren in je bpv te lopen dat is dus wel gedaan. Ik zit nu echter met wat de school mij wettelijk moet/kan aanbieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de school waar ik werk moet een leerling die tijdens de stage ziek is altijd later de stage nog inhalen. Informeer bij je eigen opleiding; wie weet zijn zij soepeler hierin, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.