dochter is aangereden doortaxi die uit een verboden voor autogebied kwam(paalvoor sosdiensten wasomlaagdoordat ie kapot is. wat kan ik doen?aangifte?

wij wonen aan de buitenring van hofjes , in de hofjes zijn autos niet toegestaan. mijn dochter was aan het steppen in de straat woensdag en ging richting hofje, bij de hoek werd ze niet gezien door de taxi chauffeur en reed letterlijk over haar been heen. nu had hij kinderen met een achterstand in zijn auto die voor de deur afgezet moeten worden. maar als de paaltjes omhoog hadden gestaan had ie er ook niet ingekunt denk ik. ik weet niet welke stappen ik kan nemen. politie zegt dat aangeven bijna niet mogelijk is omdat ze vinden dat het letsel waarschijnlijk wel snel over is . ( zesde zintuig?) kan het me niet voorstellen , i need some advice!!!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Als de auto over haar been gereden heeft, heeft ze veel geluk dat het been niet gekwetst is.

Wat de politie zei slaat nergens op. U MOET klacht indienen.

Wat bedoel je met een doortaxi? De politie kan eenvoudig de taxi opsporen. Schrijf het uur op waarop het gebeurt is en de plaats. Taxibedrijven houden bij op welke plaats ze komen. De politie kan dit uitzoeken.

De medische kosten MOET u op de taxichauffeur verhalen, anders is het een beetje gek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. aangifte doen
2. klacht indienen tegen politie
3. taxibedrijf ziekenvervoer achterhalen

1. auto reed waar niet mag/taxi is doorgereden?
2. als je aangifte wilt doen, dan doe je aangifte en het is niet aan de politie om te beslissen of dat wel of geen zin heeft en al helemaal niet omdat de politie vindt dat het letsel snel over zal zijn!
3. taxibedrijven die ziekenvervoer regelen, zijn bekend en dus niet onmogelijk te vinden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*Colin : de politie bepaalt niet of je aangifte doet. De taxichauffeur reed waar hij niet mocht rijden en heeft over het been van een kind gereden.
Dit is al eerder gebeurd en toen is er ook geen actie ondernomen ?
Informeer bij de wijkagent of hij/zij hierin een rol kan spelen ? en
informeer ondertussen bij jullie in de stad/dorp/gemeente waar de ombudsman zit die dit kan behandelen. Als dit al meerdere keren is gebeurd en er wordt nooit aangifte gedaan, al dan niet op aandringen van de politie, dan moet dat nu eindelijk wel gebeuren. Als er in het hofje gehandicapte kinderen aan de deur opgehaald/afgezet moeten worden, dan kan de aanwezige ouder van die kinderen ook met ze op 20/30/50meter verderop op of om de hoek op de taxi wachten. Ik hoop dat mijn antwoord en deze uitgebreide reactie er bij je verder helpen. Laat je niet afbluffen door de politie.
Informeer en zoek hulp, verzamel bewijzen, kopie van de bekeuring die de taxichauffeur gekregen heeft met een kopie van het rapport door de betreffende agent geschreven.
Lokale krant er op zetten, locale TV-station er op zetten ! Laatste tip: schrijf alles op, als het lang gaat duren weet je sommige dingen niet meer zo precies na een tijdje ! Succes en sterkte !
Taxibedrijf aansprakelijk stellen voor alle schade, chauffeur had moeten weten dat daar kinderen spelen en had daar zij rijgedrag op moeten aanpassen.

Ga naar een dokter om te kijken of er niets ernstigs met het been aan de hand is.

Aangifte doen van ongeval met letsel (over een been rijden veroorzaakt letsel) politie is verplicht de aangifte op te nemen.

Als de taxi doorgereden is zonder dat de bestuurder zijn identiteit bekend heeft gemaakt dient de aangifte doorrijden na aanrijding met letsel te zijn.

Klacht neerleggen bij het hoofdbureau van politie in uw regio.

Ik wens uw dochter een spoedig herstel en u veel sterkte.