Is dit copyright schending?

Ik heb een plaatje op internet gevonden en wat aangepast, nu wil ik hem graag op een t-shirt bedrukken, maar de website die dat doet zegt in de algemene voorwaarden dat het plaatje of de tekst geen copyright schendend mag zijn.

Toegevoegd na 22 uur:
Ik ben niet van plan om het shirt te verkopen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
gvrox
11 jaar geleden
Is dit het origineel of jouw aanpassing ? Waaruit bestaat jouw bewerking ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij die shirts gaat verkopen, loop je groot risico. Als je er voor eigen gebruik eentje laat printen, zal het in de praktijk wel meevallen.

Antwoorden (2)

Zolang we niet zien wat het origineel is en wat jij daar aan veranderd hebt, is dat moeilijk te bepalen.
Als het een ingrijpende verandering is, zul je er niets over horen. als het een kleine verandering is, weet je dat je risico loopt.
Niet alleen met het copyright, maar ook met de website, lijkt mij, ze waarschuwen niet voor niets !

Toegevoegd na 23 uur:
*Rajiv, als jij een t-shirt hebt versierd met een leuk plaatje en je maakt het een beetje mooier/meer jouw smaak, dan zal er niet veel risico zijn als je het shirt zelf draagt.
Echter als je plan zou zijn om hier vele van te verkopen dan ga je echt risico lopen... in verband met copyright !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dit is copyright schending.

Nee, dit mag niet.

Het feit dat iemand een plaatje op internet zet, wil nog
niet zeggen dat dat plaatje vrijgegeven is voor
algemeen gebruik.

Als het alleen om een t-shirt voor jezelf gaat
dan loop je niet zo veel risico.
Maar als je t-shirts wil gaan bedrukken om te verkopen
heb je dikke kans dat het opvalt en dat iemand
je aangeeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me zelfs al af of de maker van het plaatje het logo van Apple op deze manier mag gebruiken.....
Het is wel iets veranderd, maar nog zo herkenbaar dat ik daar sterke vraagtekens bij heb. Zit je dubbel fout.