Wat zijn de regels m.b.t. een offertes?

Als je bij leveranciers van gas e.d. een offerte opvraagt en ook bij verzekeringen moet je het binnen 14 dagen terugsturen. Maar een offerte is toch een prijsopgaven vragen? Hoe kunnen ze je dan verplichten binnen 14 dagen het terug te sturen en wanneer je dit niet wilt/doet je een overeenkomst aangaat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een offerte is in eertse lijn een te verwachte prijsopgave van voor werkzamheden ,diensten of leveringen,als je niet akkoord gaat met de offerte stuur je hem niet terug en verloopt de offerte vanzelf,als je hem ondertekend terugstuurd is het geen offerte meer maar een opdrachtsbevestiging ,omdat je akkoord gaat met de offerte. De termijn van 14 dagen staat voor de termijn in welke tijd je akkoord kunt gaan met de offerte oftewel na de termijn kunnen de prijzen anders zijn en kun je bij hogere prijzen je niet meer beroepen op de in de offerte geofreerde prijzen en of voowaarden. Wel staat het je vrij om dan een nieuwe offerte aan te vragen. In geval er in de offerte staat dat je deze binnen 14 dagen terug moet sturen omdat je in geval van niet reageren vast zit aan een contract volstaat het om aangetekend een briefje te sturen waarin staat dat je geen gebruik zult maken van de offferte (nummer vermelden)en dat je afziet van afnamen van geofreerde produkt ,dienst of werkzaamheid en de offerte daarm vernietigd.

Dat kan echt niet kloppen. De offerte kan wel twee weken geldig zijn. Dat betekent dan dat je binnen twee weken moet reageren als je er gebruik van wilt maken. Als je niet reageert is er geen overeenkomst. Daar is echt een handtekening voor nodig. Gelukkig.

misschien moet je de kleine letters goed lezen er staat misschien wel in dat als je de papieren niet binnen dagen terugstuurt je accoord gaat met de offerte dit schijnt vaak gebeurt te zijn met klanten van NEM {nederlandse energie maatschappij} die werden telefonisch benaderd en er werd gezegd dat de papieren werden opgestuurd en de mensen werdt het zo verteld dat ze dachten dat het vrijblijvend was maar ze hadden tijdens het telefoongesprek gezegd dat het goed was en dat was opgenomen dus ze stuurden die papaieren niet terug want hadden geen interesse meer in de aanbieding en dan zaten ze er juist aan vast dus let op

De ondernemer/of onderneming stelt de regels op m.b.t. zijn offertes. Een offerte aanvragen is altijd vrijblijvend, jij bent zijn mogelijke klant en jij maakt zeker in dat stadium nog altijd de dienst uit. Als de offerte-periode verstrijkt, kan je gewoon weer een nieuwe aanvragen. In deze tijden van economische malaise zullen ze juist blij (moeten) zijn met jouw belangstelling voor hun product of dienst!

Ik heb bijna 3 jaar terug een offerte aangevraagd bij een verzekeringsmaatschappij. En nu bijna 3 jaar later wordt ik zelfs per telefoon geterroriseerd om nu eindelijk toch maar eens te gaan betalen. Ik heb destijds niets getekend en die arme receptioniste beld tegenwoordig rechtstreeks de politie als ik weer eens binnen kom lopen. Ondanks alles beloven ze al ruim 2 jaar om het op te lossen. Maar dat schijnt toch erg moeilijk te zijn om iets dat niet bestaat op te lossen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100