Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een kaart verstuur met een postzegel van 44 ct, hoe groot is dat de kans dat de ontvanger moet bijbetalen?

Toegevoegd na 8 minuten:
De bestemming is Nederland, maar daar er tegenwoordig 47ct op moet, vraag ik mij dit af.

Toegevoegd na 9 minuten:
0.46 ct dus...

12 jaar geleden
in: Wetgeving
910
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad 46 cent of € 0,46

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De kans is erg klein. Ten eerste worden de postzegels machinaal afgestempeld. Als de postbode het ziet bij het bezorgen zou hij in theorie een kaartje aan kunnen hangen, dat dan teruggestuurd moet worden met het tekort. Die moeite voor 2 cent lijkt me niet echt in de lijn der verwachting. Ik vraag me ook af of die postzegels wel bestaan van 1 en 2 cent.

Omdat er tegenwoordig postzegels worden verkocht met een grote 1 en 2 (die dus staan voor het bedrag dat er op geplakt moet worden), lijkt het me ook niet dat ze hier moeilijk over doen. In theorie kun je die zegels namelijk kopen en de komende 10 jaar gebruiken, zonder dat er aan te zien is dat je ze voor de huidige prijs hebt gekocht.

Toegevoegd na 10 uur:
Overigens kan de ontvanger ook de kaart even lezen en dan gewoon terugsturen naar het postbedrijf. Je bent niet verplicht om de strafport te betalen. Ik heb het eens met een open envelop gedaan, kaart eruit, andere kaart erin en geweigerd teruggestuurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

0% kans en waar wil je het naar toe sturen misschien ook wel handig he
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is nihil
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kans is best groot. Ik heb het zelfs wel eens meegemaakt met Kerstmis dat iemand te weinig had geplakt en ik moest bijfrankeren.

Dus als het in zo'n drukke periode al het geval is dan denk ik dat de kans veel groter is in rustige periodes.

Ik denk dat omdat alles gescand wordt die post misschien wel automatisch als te weinig gefrankeerd wordt herkend.
(Lees meer...)
Ceeve
12 jaar geleden
Die kans is aardig groot, want aangezien alles tegenwoordig automatisch gaat, zal veel sneller opgemerkt worden (machinaal dus) dat je een verkeerde waarde geplakt hebt. Net zoals met streepjescodes kan een frankeerapparaat ook zien of jij voldoende porto op die kaart geplakt hebt (de zegel wordt gescand en die bevat informatie). En heb je dat niet dan betaal je een veelvoud van die 46 cent aan boete eroverheen (of de ontvanger, mocht je het adres van de afzender er niet op hebben gezet).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding