Kan ik aangifte doen na bedreigingen van ex?

Mijn ex wil foto's die hij van mij gemaakt heeft tijdens het vrijen (wat ik niet zeker weet of het waar is, ik heb ze nog nooit gezien) op internet zetten en bij mijn ouders door de brievenbus gooien... hij bedreigd me hiermee met de sms, kan ik hiervoor aangifte doen? dat durf ik eigenlijk niet, want dan gaat hij ze zeker verspreiden.

Toegevoegd na 10 minuten:
hij heeft al een poos een ander, en gaat trouwen. en is intussen bang dat ik het tegen iemand anders vertel dat wij elkaar intussen wel eens 'gezien' hebben. ik heb het tegen niemand gezegd, maar dit komt dan ook uit het niets

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Het beste antwoord

Allereerst: wat een #@%$-streek! Verder: aangifte doen kan altijd, hoe succesvol dit zal zijn dat durf ik niet te zeggen. Maarreh, gezien die aanvulling van jou zou ik denken dat je toch een prima tegenchantagemiddel hebt? Hij is bang dat anderen te weten komen dat jullie elkaar gezien hebben. Als jij zegt dat je dat tegen hem zult gebruiken als hij het waagt iets met die foto's te doen dan zal hij zich waarschijnlijk wel twee keer bedenken. Je kunt idd hem enigszins het wapen uit handen slaan door je ouders te waarschuwen. Helaas kan hij ze dan nog op internet zetten. Je kunt altijd zeggen dat hij bluft en zelf bluffen door te doen alsof het je niets kan schelen. Als dat allemaal niet helpt kun je altijd nog aangifte doen, voor afpersing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kan best aangifte doen. Het is immers een vorm van bedreiging en intimidatie. Echter, reken er niet op dat de politie er iets aan gaat doen.

Effectiever is uit vinden waarom hij dat zou willen doen, en kijken of je dat probleem weg kan nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij daarbij een voorwaarde stelt: 'Als je dit en dat niet doet...' dan maak je volgens mij een redelijke kans, want dan is 't afpersing - ook zonder dat ie die foto's daadwerkelijk op internet zet. En als hij geen voorwaarde stelt, dan maak je denk ik geen kans dat de politie er iets aan zal doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een loze dreiging en als je ouders iets om je geven zullen ze ook een minder flatteuze foto wel vergeven.
Vertel je ouders waarmee hij dreigt, al hoef je dan geen details te geven, je kunt wel vragen of ze ze niet bekijken, en wacht af.
Als ze de foto's echt ontvangen heb je iets om mee naar de politie te gaan.
Zolang dit niet gebeurt kun je gewoon je poot stijf houden, want waarschijnlijk is het puur bluf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jemig, wat kinderachtig!
Hoe oud is je ex??
En hoe kun je niet zeker weten of hij foto's gemaakt heeft?
Dat zie/merk je toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangifte doen zal niet veel helpen want hij heeft immers nog niks gedaan. Waarschijnlijk dreigt ie jou omdat ie zelf erg bang is. Zeg gewoon dat ie moet doen wat ie niet laten kan. Hij zal waarschijnlijk helemaal niks doen want hij weet dat jij de troef in handen hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedreiging en chantage zijn ook strafbaar en daar is aangifte van te doen. als je maar bewijs hebt anders kunnen ze niks. heb je de sms nog dan kun je hem laten lezen.
maar als ik jou was zou ik eerst eens zien of die foto's echt bestaan. hoe kun je nou niet merken als je sex hebt met iemand dat diegene foto's maakt? als die van mij ff stopt om foto's te maken merk ik t echt wel.
dus als je aangifte wil doen, zorg dan eerst dat je sterk staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou z.s.m actie ondernemen voordat de foto's verschijnen..!!

Succes.!