Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een supermarkt (welke winkel dan ook) openbaar terrein of privé terrein?

Ik vraag mij af of een winkel openbaar terrein is, aangezien er veel mensen in en uit lopen. Of begeef je jezelf juist op privé terrein?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
23K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een supermarkt is neem ik aan dat die blij is met alle mensen die binnenkomen. Die zal die mensen niet weigeren omdat die het priveterrein is, dat zou hem geld kosten. Het is dus een openbare ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dubossies.
Het is priveterrein.
En een winkelier kan iemand de toegang tot
zijn winkel ontzeggen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is privéterrein wat is opengesteld voor publiek/klanten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Supermarkten en andere winkels zijn privé terrein omdat ze een eigennaar hebben.Je bent er te gast,en mag er rondkijken en er wat kopen wanneer je dat wil.
Groet,
babyjane

Toegevoegd na 2 minuten:
nb.de eigenaar van een openbaar terrein is de gemeente of de overheid/ wij dus in zekere zin allemaal een beetje samen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat terrein is eigendom van een persoon of handelsbedrijf, en dat is dan een bv of nv of iets dergelijks. Privé dus.

Openbare terreinen zijn van de overheid, de gemeente, de provincie of de staat. Dat is het hier waarschijnlijk niet. Ik heb niet gehoord van een gemeentelijke supermarkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik de straat tegenover onze woning oversteek betreed ik het parkeerterrein van AH. Daar geven bij elke in en uitgang bedrukterubberen stoeptegels aan, dat het privé terrein is.
Dat geldt voor het hele supermarktterrein dus ook voor de winkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een terrein wel of niet openbaar is wordt niet bepaald door het aantal mensen en wat ze daar doen. Heeft een prive-persoon of -bedrijf zeggenschap over het terrein, dan is het zeker niet openbaar.
(Lees meer...)
teusvh
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding