Waarom zetten veel mensen hun hele privé-leven op het internet, met foto's en alles?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
3.3K

Het beste antwoord

Is het niet zo dat veel mensen in hun dagelijkse omgeving te weinig aandacht van anderen krijgen en dan de 'schijn'-aandacht op internet zoeken? Internet wijst je niet af en je kunt schrijven en publiceren wat je wilt, vaak zonder daar direct op aangesproken te worden.

Veel mensen hebben niet in de gaten, dat door koppeling van alle informatie die ze vrijgeven, het heel makkelijk is mensen te traceren. Dat ze daarmee evengoed voordeel als nadeel kunnen ondervinden dringt pas door als het 'leed' geleden is en niet meer terug te draaien.
Argeloosheid ligt hier aan ten grondslag.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat doen ze voor de bekenden en familie. Voornamelijk mensen die het in het leven een beetje voor elkaar hebben; huisje, boompje, beestje en een paar leuke kinderen, laten dat graag aan anderen zien: je mag best een beetje trots zijn op je leven, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat mensen zich redelijk veilig wanen. Ze zetten hun dagboek met foto's vaak thuis op het internet. In alle beslotenheid. Ik denk dat een hoop mensen niet realiseren wat de consequenties daarvan kunnen zijn. Tenzij je graag in de (negatieve) belangstelling staat natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gedeeltelijk zijn mensen zich niet bewust dat wat zij delen op internet voor iedereen beschikbaar is.

Wanneer je foto's deelt met vrienden (bv. hyves) is dat voor veel mensen niet anders dan een foto album persoonlijk laten zien. Hoe meer sociale contacten je online hebt hoe logischer het is om prive gegevens daarmee te delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik mij ook wel eens afgevraagd,ik denk dat mensen zich er niet van bewust zijn dat er misbruik van gemaakt kan worden.Totdat het een keer gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zetten te gemakkelijk hun persoonlijke gegevens en daarmee hun leven op internet. Volgens Madeleine McLaggan van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) denken jongeren via virtuele vriendennetwerken als Hyves alleen met vrienden te communiceren terwijl ze dat in feite met de hele wereld doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat mensen zich er niet van bewust zijn wat voor gevolgen het heeft. Terwijl je nieuwe baas zomaar eens je hyvesprofiel kan bekijken, met alle gevolgen van dien.

Maar er speelt denk ik ook nog iets anders mee. Het is een vorm van expressie: kijk hier ben ik en dit ben ik allemaal. Internet is een medium waarmee mensen gemakkelijk een leuk en voordelig beeld van zichzelf kunnen scheppen. Mensen willen op een bepaalde manier gezien worden en willen dat beeld versterken op internet, omdat zoveel mensen het kunnen zien en lezen. Dat de indruk die anderen van je krijgen soms niet zo positief is als dat mensen zelf denken gebeurt helaas ook nog wel eens (bv. degene die een foto van zichzelf plaatst waar hij gezellig aangeschoten met vrienden in de kroeg te zien is denkt: kijk mij eens spontaan en gezellig zijn, de buurman denkt: hij is nog erger dan ik dacht als hij gedronken heeft).