Geen, is verboden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry mijn antwoord is NIET CORRECT, heb bij de verkeerde site gekeken 100x sorry
De maximum hoeveelheid is drie gram, en de persoon moet meerderjarig zijn. Maar het is in principe verboden om cannabis bij je te hebben. Als je wordt aangehouden krijg je wel een procesverbaal.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- is onterecht. Persoon krijgt namelijk een proces-verbaal van in beslagname.
In België mag je als je meerderjarig bent max. 3 gram cannabis voor eigen gebruik bij je hebben. Minderjarigen mogen niets hebben, ook niet gebruiken.

Andere voorwaarden zijn: Geen overlast veroorzaken bij het gebruik, Niet gebruiken in de nabijheid van scholen.

Aangezien "weed" het engelse woord voor Kruid is, mag je van kruiden zoals basilicum, salie, peterselie, bieslook enz. onbeperkte kilo's op zak hebben in België en ook vrij verkopen op straat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het laatste gedeelte, "vrij verkopen op straat" ben ik niet zeker van. Maargoed dat doet er niet toe.
rose
12 jaar geleden
Weed is het Engelse woord voor onkruid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
buiten dat weed inderdaad onkruid betekent toch een plus van mij voor het meest uitgebreide en juiste antwoord, laatste gedeelte is wel humor.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dan mag ie ook brandnetels en paardenbloemen in onbeperkte hoeveelheden bij zich hebben. Idd, weed is onkruid en herbs zijn kruiden. Maar ik vond het idee dat bij me opkwam wel grappig om hier neer te zetten, het ging me ook om de humor :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu dat is je op zih wel gelukt, vooral omdat Trol zich afvroeg of je die wel vrij mag verkopen op straat
Net zoals in Nederland:

Niets.

In België wordt een hoeveelheid van 3 gram strafrechtelijk gedoogd, dit betekent dat de weed in beslag kan worden genomen maar dat er geen proces-verbaal wegens bezit wordt opgemaakt.

In Nederland wordt een hoeveelheid van 5gr. strafrechtelijk gedoogd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de min. Verbeter me, ik hou wel van een uitdaging.