Hoe kom je erachter of iemand daadwerkelijk drs is ? en wat is een allergic analyst?

Er bestaat het vermoeden dat een cliënte, een jonge dame met een lichte verst. beperking, gebruikt wordt als "melkkoe". Haar zeer vermogende ouders lijken erg onder de indruk van een heer die zichzelf allergic analyst noemt en drs. voor zijn naam heeft staan. De man bemoeide zich in eerste instantie met haar huid.
(een vaag zelfgemaakt zalfje) Nu is het zo dat hij alle begeleiding en verzorging naar zich toetrekt. Waar natuurlijk een flink prijskaartje aan hangt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Probeer erachter te komen waar en wat hij gestudeerd heeft, of hij dit heeft afgemaakt, en of hij diploma's heeft.
Eventueel erom vragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Iemand die de juiste papieren heeft, zal zeker niet moeilijk doen om deze te tonen.
Die is immers blij dat men bij iemand aanklopt die z'n papieren in orde heeft. Hij heeft vast de pest aan mensen die dit doen zonder papieren.

Mocht hij moeilijk doen.... dan weet je genoeg...
12 jaar geleden
Erkende zorgverleners (8 beroepen: arts; tandarts; apotheker; gezondheidszorgpsycholoog; psychotherapeut;
fysiotherapeut; verloskundige; verpleegkundige) moeten zich elke 5 jaar opnieuw laten registreren in het BIG-register.

Ik vermoed dat een allergic analyst ongeveer gelijk staat aan een allergoloog. Er zijn in Nederland verschillende allergologie poli's. Ik zou het gezin aanraden om daar een second opinion te vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord, deze man moet in het BIG register staan
De benaming van de functie klinkt me nogal zelfverzonnen in de oren.
Of iemand drs is, kun je niet zomaar nakijken. Wel kun je van artsen bijvoorbeeld nakijken of ze BIG-geregistreerd staan (en dus hun beroep mogen uitoefenen). Zie hier: http://www.bigregister.nl/
Maar deze figuur zal zich geen arts noemen, gok ik.
Daarnaast: als hij wat voor universitaire studie dan ook heeft afgerond, dan is hij drs. Dus ook als hij Nederlands heeft gestudeerd of economie.
Vraag maar eens wat hij precies gestudeerd is, en hoe hij zijn expertise in zijn vakgebied heeft opgebouwd.