Kan de Politie aan de hand van je burgerservicenummer achterhalen wie welk rijbewijs heeft?

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit, naar aanleiding van mijn vorige vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/politie-wettelijk-auto-rijbewijs-afnemen.287992

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.6K

Het beste antwoord

Ja, dat kan de politie, als ze de politiesystemen raadplegen.

Aan de hand van je burgerservicenummer kunnen ze achter je persoonsgegevens komen.

Vervolgens kunnen ze in het systeem van de RDW checken of je een rijbewijs hebt, en zo ja, over welke categorieen je dan beschikt.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar hebben ze geen BSN nummer voor nodig: een naam, achternaam en plaats is bijna altijd al voldoende. een geboortedatum erbij geeft een 100% verificatie en dan kan de politie zien voor welke onderdelen jij je rijbewijs hebt en eventueel is ingevorderd. Ook kan gelijk worden bekeken of je nog openstaande boete's of dat er een arrestatie bevel tegen je loopt.

Toegevoegd na 55 seconden:
met een BSN nummer kán het ook maar hoeft niet persee;)