Mag ik bij een gewone supermarkt en een campingsupermarkt tegelijkertijd werken? Want dit zijn toch geen concurrenten?

Ik wil als vakantiewerk bij een campingsupermarkt werken, maar ik werk in het weekend als bij een 'gewone' supermarkt. In mijn contract staat alleen dat je niet betaald of onbetaald nevenfuncties mag verrichten. Mag dit dan?

Toegevoegd na 11 uur:
Wat er letterlijk staat:
Nevenactiviteiten
Het is de werknemer verboden zonder toestemming van de werkgever, al dan niet tegen betaling werkzaamheden voor derden te verrichten of andere zaken uit te voeren voor eigen rekening. Evenmin zal hij voordelen van derden aanvaarden of bedingen, direct of indirect, die geacht worden in verband te staan met zijn werkzaamheden.

P.S. op mijn mail heb ik meer antwoorden dan hier vermeld staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie er geen kwaad in, ze komen er meestal niet eens achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik een hele vreemde clausule in je contract (geen enkele andere betaalde of onbetaalde baan). Dat betekent dat je niet als vrijwilliger mag inzetten (bij de sportclub ofzo) en geen andere baan mag hebben terwijl je alleen in het weekend werkt. Heel vreemd en daar was ik echt nooit mee akkoord gegaan. Weet je zeker dat het er letterlijk zo staat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Zijn er mensen die antwoorden hier op gv alleen per mail naar iemand sturen en hier niet neerzetten? Wat is daar nu weer het voordeel van?

Het beste antwoord

Als je het goed leest kan je zien dat in dit beding de werkgever toestemming moet geven als je ergens anders dan bij hem wilt gaan werken, het maakt bij dit beding niet uit of het gaat om een supermarkt of een krantenwijk.

Dit is niet het zogenaamde concurrentiebeding, de werkgever kan je verbieden naast deze baan een andere baan te aanvaarden, letterlijk genomen mag je zelfs de auto van je vader niet wassen.

Of je werkgever toestemming zal geven om op de camping te gaan werken in de campingwinkel durf ik niet te zeggen, dat is afhankelijk van een aantal zaken, zo is van belang welke inkooporganisaties beide winkels hebben, de afstand tussen beide winkels etc.

Overigens vind ik het heel jammer dat er tegenwoordig mensen de mail gebruiken om antwoorden te geven, is een verarming van goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er staat dus dat je er geen andere baan bij mag hebben. Maakt niet uit waar. Je zou het kunnen overleggen met je huidige werkgever. Ook kan je als je lid bent van een vakbond of iemand anders kent die lid is het kunnen vragen. zij hebben deskundigen die de regeltjes goed weten en het duidelijk uit kunnen leggen. Je zou natuurlijk ook kunnen vragen of je in de gewone supermarkt doordeweeks mag werken in je vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag dus geen andere banen hebben. Dan denk ik van niet, maar ik vind het wel raar. Je hoort veel over mensen die 2 banen hebben. Ik zou het even navragen, maar niks stiekem doen, want ze komen er toch niet achter, want als ze dat wel doen heb je geen baan.