Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik bij een gewone supermarkt en een campingsupermarkt tegelijkertijd werken? Want dit zijn toch geen concurrenten?

Ik wil als vakantiewerk bij een campingsupermarkt werken, maar ik werk in het weekend als bij een 'gewone' supermarkt. In mijn contract staat alleen dat je niet betaald of onbetaald nevenfuncties mag verrichten. Mag dit dan?

Toegevoegd na 11 uur:
Wat er letterlijk staat:
Nevenactiviteiten
Het is de werknemer verboden zonder toestemming van de werkgever, al dan niet tegen betaling werkzaamheden voor derden te verrichten of andere zaken uit te voeren voor eigen rekening. Evenmin zal hij voordelen van derden aanvaarden of bedingen, direct of indirect, die geacht worden in verband te staan met zijn werkzaamheden.

P.S. op mijn mail heb ik meer antwoorden dan hier vermeld staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie er geen kwaad in, ze komen er meestal niet eens achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik een hele vreemde clausule in je contract (geen enkele andere betaalde of onbetaalde baan). Dat betekent dat je niet als vrijwilliger mag inzetten (bij de sportclub ofzo) en geen andere baan mag hebben terwijl je alleen in het weekend werkt. Heel vreemd en daar was ik echt nooit mee akkoord gegaan. Weet je zeker dat het er letterlijk zo staat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Zijn er mensen die antwoorden hier op gv alleen per mail naar iemand sturen en hier niet neerzetten? Wat is daar nu weer het voordeel van?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je het goed leest kan je zien dat in dit beding de werkgever toestemming moet geven als je ergens anders dan bij hem wilt gaan werken, het maakt bij dit beding niet uit of het gaat om een supermarkt of een krantenwijk.