Alimentatie hoe kan ik deze verkrijgen?

ik ben astrid, ik heb een kind van 10, woont niet bij mij maar bij vader in. kind draagt niet bijde achternaamen van bijde ouders, is dan de vader verplicht Alimentatie te betalen??????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (6)

Het kind woont niet bij jou dus waarom moet je ex dan alimentatie voor het kind betalen. Een kind heeft of de achternaam van de vader of van de moeder nooit beide. Als hij de vader is heeft hij onderhoudsplicht. Maar het kind woont bij hem dus hij betaald al het onderhoud. Als jij een inkomen hebt zou jij dus alimentatie moeten betalen.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
héééél zelden heeft een kind beide achternamen tegelijkertijd, weet ik uit ervaring,... maar dat is alleen in héél bijzondere gevallen.. van allimentatie heb ik geen kaas gegeten, dus daarom is mijn min ook niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+ blijkbaar zijn de feiten voor de minnaar niet kloppend, misschien horen we nog wel waarom. (ben benieuwd) :)
Als je kinderalimentatie bedoeld, nee. DE kinderalimentatie is een bijdrage in het levensonderhoud van het kind. Als het kind bij de vader woont, zal de mmoeder kinderalimentatie moeten betalen, indien zij dat kan. Als het kind bij de moeder woont, zal de vader kinderalimentatie moeten betalen, indien hij dat kan.
Dus in dit geval ben jij, in principe, verplicht alimentatie te betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook hier slaat de minnaar toe..... heel vreemd! C+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker met verkeerde muis uit bed gestapt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, haha
Als hij het kind heeft erkend, zijn jullie samen verantwoordelijk voor de opvoeding en verzorging. Hij hoeft niet aan jou te betalen als jij geen kosten voor het kind maakt. Het lijkt me goed om hierover afspraken te maken - niet alleen over het geld, maar vooral ook over de opvoeding zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor je kind heb je geen recht op alimentatie, aangezien die bij vader woont.
er bestaat ook partneralimentatie.
je kunt in de link kijken of je daar aanspraak op kunt maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan iemand deze min ook motiveren?
weet niet beter dan dat dit gewoon klopt.
de vraag gaat over alimentatie, niet over kínderalimentatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit een minnaar op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het minimum aantal punten om te mogen stemmen mag wel omhoog...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had al een plusje gedaan. vind het frappant die minnetjes bij juist info. misschien is het niet wat wat de minnaar wil horen?
Het niet dragen van de achternaam van één van de ouders, maakt niets uit,wie er alimentatie moet betalen. Aangezien het kind bij zijn vader woont en deze ook zorgt draagt voor zijn (het kind) levensonderhoud, krijg je uiteraard geen (kinder ) alimentatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alvast een +je voor het geval de minnaar ook hier weer een niet gemotiveerde min geeft.
achternaam van het kind maakt niet uit.
het gaat erom of het kind erkent is, áls er al een recht is op alimentatie van de moeder.

daarbij vraag ik me af op welke grond je alimentatie wil ontvangen: het kind woont niet bij jou.

de vader (of de persoon waar het kind woont) kan een bijdrage vragen van de andere ouder (bv in de vorm van alimentatie)
als de vader bv het kind bij jou brengt en haalt kan deze kosten vragen voor de benzine om maar wat te noemen.

het is gewoon zo dat elke ouder een bijdrage moet doen in de kosten, en de ouder waar het kind het vaakste is maakt over het algemeen de meeste kosten.

als er sprake is van co ouderschap worden de kosten gedeeld, en dus ook de alimentatie gaat door de heft.

met deze info is er geen duidelijk antwoord te geven, ook omdat je verder nergens reageert door alsnog info te geven.

(ff voor de anonieme minnaar: van minnetjes meer of minder word ik echt niet anders: dus doe wat je niet laten kan)

Toegevoegd na 3 minuten:
denk je er toch recht op te hebben kan je een gratis adviesgesprek aanvragen bij een advocaat.

als deze denkt dat je recht op hebt kan je via een advocaat een verzoek in laten dienen tot alimentatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. Dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En uiteraard ook één van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx Inekris en Moolkeesje :)