Bestelling uit China, doet de Douane over dit pakketje moeilijk?

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje, ik heb een week geleden iets gekocht op ebay uit hongkong.

Het zijn sleutelhangers met een klein bamboe plantje er in.

http://www.ebay.nl/itm/230753697292?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_1498wt_1401

ik kreeg bij de bestelling een tracking nummer en een chinese site. die kan ik er ook nog wel bij geven.

Maar mijn hoofdvraag is:
Mag ik levende plantjes wel uit china laten komen?
het zijn er in totaal 6,
en stel de duane onderschept het wat moet ik betalen/ wat gaat er met de sleutel hangers gebeuren?

Met vriendelijke groet,

Mark

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kan dit nu een levend plantje zijn, het is luchtdicht afgesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zit in een flesje met een kurk, en in de kurk zit een gat voor stuurstof. ook wordende van uit de kwekerij gestuurd.

Het beste antwoord

Douane kan behoorlijk moeilijk doen over deze import.

Wat van belang is;

Welk bamboeplantje zit er in de sleutelhanger, is dit een stek van een beschermde soort wordt het in beslag genomen en volgt er een behoorlijke boete voor het importeren van beschermde planten of plantdelen.

Een opmerking in het algemeen:

Mensen wees alsjeblieft voorzichtig met aanschaf van dergelijke snuisterijen, het kan onderdelen bevatten van beschermde planten en / of dieren, in China (Hong Kong dus ook) neemt men het niet zo nauw met de internationale regelgeving omtrent bescherming van bedreigde dieren en planten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Invoeren van planten, dieren en voedsel is overal streng verboden en hoogst onverstandig. In jouw geval is de kan aanwezig, dat het pakje onvoldoende aanwijzingen over de inhoud bevat en ongeopend langs de drugscontrole komt. Dan zal worden volstaan met BTW en wat kosten. Het geldaspect is onbelangrijk, omdat het weinig zal zijn, tenzij ze van goud zijn. Als de douane het pakje opent gaat de hele handel de destructor in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het bedrag was ongeveer 9 euro, wat zal dat bedrag ongeveer wezen denkt u? Ik hoop dat het door de douane komt, t is namelijk een afscheidscadeau voor in mijn klas, we zitten in het laatste jaar en over 4 weken zijn we klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BTW kun je niet bepalen zonder het pakje te openen.
bamibal
12 jaar geleden
Invoeren van planten, dieren en voedsel is lang niet overal verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Invoer van planten en dieren is in het geheel niet verboden, het is aan regels gebonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou u mij misschien kunnen vertellen wat die regels zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor EUR maken ze geen btw factuur op. Het hangt er dus volledig vanaf of de inhoud van jouw pakket wordt toegelaten. Ik weet niet precies wat er in jouw pakket zit, dus ik zou maar rustig afwachten.
Ik bestel regelmatig wat bij Ebay. Komt ook altijd uit Hongkong o.i.d. Ze hebben bij mij nog nooit de pakketjes opengemaakt. Ze zetten er meestal op dat het een "gift" is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar mag ik u dan iets vragen, bestelt u dan ook plantjes, of maakt dat niet uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen plantjes, misschien dat ze het wel scannen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopelijk lukt het, anders is het zonde van t geld...
Dat is niet waar. Ik bestel zelf ook via China extensions. Geloof me het is meer dan 2 kilo haar. Ik krijg ze via dhl of ups. Ze controleren het natuurlijk, maar zulke dingen mogen gewoon gekocht worden. Waar ze op letten is als een product, welke wordt geïmporteerd gene imitatie is. Bijv Ugs, Nike etc. Dan ben je de haan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! en de tip over imitatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou geloof me ze controleren ook op planten.