ik heb via marktplaats een produkt verkocht maar mensen willen het terugbrengen terwijl dat het door hun zelf opgehaald en bekeken iswat is m'n recht?

mensen hadden een bod gedaan op een espresso apparaat , waar ik akkoord mee ging, de meneer zou savonds het appraat ophalen en zo gezegt zo gedaan, het was een nieuw apparaat , een leuk klein espresso apparaat, voor maar 5 euro, de meneer heeft het bekeken en van me gekocht, enige tijd later kreeg ik een mail van zijn vrouw dat het was niet datgene wat ze er van verwacht had en wilde het terug brengen, ze zei dat haar man het de volgende ochtend wel terug zou brengen, waarop ik zei, nee sorry verkocht is verkocht,
maar toch de man stond sochtends 8.10 uur(raar tijdstip) bij mij op de stoep, ik zei nee sorry, maar de man zette de tas met daarin het espresso apparaat voor de deur, nog geen 10 minuten later kreeg ik een mail waarin stond dat ze dezelfde avond de 5 euro nog terug wou op de rekening, waarop ik antwoorde nee dat doe ik niet, als je iets bij de kringloopwinkel koopt kan je het ook niet terugbrengen mits het artikel kapot blijkt te zijn, maar dat is het geval niet, de mensen blijven mij maar lastig vallen per mail, wat moet ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je staat wel in je recht maar wat heb je er aan als ze je lastig blijven vallen. Je kunt een paar dingen doen: 1 Zeggen dat je niet meer op hun mailtjes reageert en verkocht is verkocht (zorg dat hun mail meteen verwijderd wordt in je mailbox) 2 Zeggen dat je de 5 euro terug betaalt 3 Zeggen dat je 2,50 terugbetaalt

Jij bent niet verplicht het geld terug te geven. De man is op een aanbod van u ingegaan, door de vijf euro te betalen. Het apparaat is geleverd en hiermee is de overeenkomst rond. De man wilde overeenkomst terug draaien, maar heeft hier geen geldige reden voor. U bent niet verplicht het geld terug te geven.

dat de man er er andere verwachtingen bij had is niet jouw probleem. hij had product informatie op kunnen zoeken op het internet, en een aanschaf vooraf kunnen overwegen. geef hem te kennen dat hij het apparaat weer op kan halen, omdat je de aanschafprijs niet vergoed. je bent geen winkel, en garantie kan je ook al niet geven. hij kan eisen en zeggen wat ie wil, maar dat wil niet zeggen dat jij er aan toe moet geven terwijl je gewoon in je recht staat. als het ding niet zo doen wat je redelijkerwijs mag verwachten van het apparaat is het een ander verhaal. (geef hem dit niet te kennen want dan zal ie het kunnen slopen om die 5 euries terug te krijgen) Toegevoegd na 12 minuten: dus duidelijk maken dat hij zijn geld niet terugkrijgt en hem voor de keuze stellen: hij haalt het binnen een tijd die jij aangeeft op, óf je doet het naar de kringloop en heeft ie helemaal niets. mocht je een compromis willen maken dan is dat omdat je hem tegemoet komt en een gunst doet, en NIET omdat hij dramt of hier recht op heeft of denkt te hebben.

Ten eerste je hebt alles juridisch (privaatrecht / verbintenissenrecht) uitstekend gedaan. En € 5 voor een perfect Expresso apparaat, dat is toch geen geld ! De koper heeft geen poot om op te staan. Hij heeft het product ter plaatse goedgekeurd, er zijn geen verborgen gebreken en hij is met de prijs accoord gegaan. Mocht je last van deze personen blijven houden, dan kan je een klacht vanwege huisvredebreuk ( = betreden van je erf ) bij de politie indienen. Ook het deponeren van een tas met het Expresso apparaat voor je deur valt hieronder. Bovendien word je bedreigd ( = de dwingende terugvordering van € 5 ). De politie zal zeker bij deze persoon op bezoek gaan en hem duidelijk maken dat hij het product niet kan terugbrengen. En dat hij je niet meer lastig mag en moet vallen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100