Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je bij meerdere mensen mantelzorger bent mag je dan ook van meerdere zorgvragers het mantelzorgcompliment ontvangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja

Van elk persoon dat u verzorgt mag u het compliment ontvangen, er is geen beperking aan.

Echter de schenker (de verzorgde) mag slecht aan één verzorger het complimentje uitreiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet juist. Het mag écht niet, een mantelzorger kan maar één compliment ontvangen.
Nee, dat kan niet. Net zoals de zorgvrager maar één compliment mag uitdelen, mag de mantelzorger maar één compliment ontvangen. Zo stem ik altijd af met iemand anders die ook mantelzorg ontvangt van dezelfde mantelzorger. Als mijn mantelzorger van haar al het mantelzorgcompliment ontvangt, kan ik niet diezelfde mantelzorger opgeven voor mijn mantelzorgcompliment.

Hoewel de site van de SVB dit ook aangeeft, heb ik een nog duidelijker bron gevonden die dit duidelijk maakt:

"Maximaal één mantelzorgcompliment

U kunt slechts één mantelzorgcompliment per jaar ontvangen, ook al verzorgt u meerdere mensen. Verder geldt dat u als zorgvrager maar aan één mantelzorger een mantelzorgcompliment kunt uitdelen, ook al heeft u meer dan één mantelzorger."


Waarschijnlijk is dit om ervoor te zorgen dat het mantelzorgcompliment echt een extra'tje blijft, en te voorkomen dat het echt als extra verdienste gebruikt kan gaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding