Als je je polis voor je begrafenis niet meer hebt, gaat de begrafenis dan niet door of moet je dan toch de hele mep betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je polis door brand verloren gaat ben je ook niet opeens onverzekerd en moet je alles zelf betalen. Vraag een nieuwe polis aan en als het te laat is kun je ook nog wel je polis aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je overleden bent dan hoef je niet meer te bekommeren over begrafenis of crematie.

Het beste antwoord

Je kunt bij je uitvaartverzekeraar je polispapieren opnieuw opvragen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zij houden bij hoeveel jaar je bij hun bent verzekerd. Dit betekend niet dat je van 0 weer moet opbouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak van mijn hart. Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (3)

Een begravenis gebeurt altijd, maar dan zal je inderdaad de volle mep moeten betalen, en kan je waarschijnlijk ook niet alle wensen vervuld krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er ook vanaf hoe jij de verzekering hebt afgesloten, heb je dit via een tussen persoon gedaan dan regelt die alles. Dan hoef je zelf niet op zoek naar de polis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het hier enkel gaat om het stukje papier dat je kwijt bent maar toch aan kunt tonen dat je alle premies betaald hebt is er niets aan de hand.

Is de polis verlopen vanwege niet betalen van de premie kan je ook geen aanspraak meer maken op de betaling van de gehele of gedeeltelijke begrafenis, de overeenkomst is namelijk beëindigd.

Het desbetreffende persoon zal toch begraven worden (arme begrafenis) maar de nabestaande zullen de kosten van de begrafenis moeten betalen, als de nabestaanden geen inkomen en bezittingen hebben of zijn er geen nabestaande, betaald de gemeente de begrafenis.

Let wel, de kosten van de begrafenis zijn geen erfenis en dienen ten alle tijden betaald te worden door de nabestaande.