Heb je voor de aankoop van een alarmpistool of CO2 wapen in een Belgische winkel een vergunning nodig in Nederland ?

Kun je dit dus gewoon mee naar huis nemen in Nederland zonder problemen of moet je dit in Nederland aan de politie melden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.2K

Antwoorden (3)

In België kun je dit inderdaad gewoon kopen, maar in Nederland mag je het niet hebben. Het maakt voor de Nederlandse wet niet uit waar je het gekocht hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luchtbuksen zijn wel legaal...
nee, dat is zwaar verboden, en er wordt nu twee maal zwaar gestraft, dan toen aangenomen werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen u bent strafbaar maar ook de handelaar, de Belgische wetgeving is in deze gewijzigd, bij verkoop van dergelijke wapens dient de winkelier de identiteit te controleren en de naam en adres van de koper te noteren, aan personen die niet in het bezit zijn van de Belgische nationaliteit mag er geen wapen verkocht worden.

Betekent ook automatisch dat je in België bestraft kunt worden voor het onder zich hebben van een dergelijk wapen.

Zodra de je grens gepasseerd bent overtreed je de wet wapens en munitie, het melden bij politie is niet voldoende, de strafbaarheid is daar, het wapen zal dan ook in beslag genomen en jij zult een proces-verbaal krijgen voor het hebben van een vuurwapen.

Toegevoegd na 12 uur:
Met dank aan WHULS een extra bron:

http://sport.marktplaza.be/schietsport/Alarmpistool-COLT-Government-1911-A1-kaliber-9-mm-21146551.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://sport.marktplaza.be/schietsport/Alarmpistool-COLT-Government-1911-A1-kaliber-9-mm-21146551.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je link, staat duidelijke informatie in: Verzendkosten: Taxipost België = 7 euro Naar het buitenland wordt niet vermeld. Het bezit van een alarmwapen is verboden voor minderjarigen en de overdracht van een dergelijk wapen mag dan ook alleen plaatsvinden nadat de koper zijn identiteitskaart of paspoort heeft voorgelegd. Nogmaals dank.