Wat kan je in belgie ondernemen als je getreiterd wordt door je buurman?

het betreft koophuizen.
buurman gooit urine en ontlasting tegen de muren, maakt midden in de nacht enorm veel herrie, en ga zo maar door.
gedocumenteerd met foto's.
wijkagent heeft niets bereikt, politie zegt niets te kunnen doen.

Rieneke1
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Als onderhandelen met de buren niets oplevert dan moet je de gemeente inschakelen.

Op onderstaande bron kun je hier alles over lezen,het is te lang om het hier te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
kijk, daar heb ik wat aan, bedankt en plus maria!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan Rieneke. ;-)

Andere antwoorden (4)

wat een sukkel is die buurman

Als het je eigen schuld is dat hij zo doet, moet je er met hem over praten.
Als het zo is dat jullie "onschuldig" zijn, snap ik niet dat de politie niks kan doen. Als ik jou was zou ik terug gaan naar de politie en zeggen dat je het onzin vind, dat ze niks kunnen doen. Als de politie weigert te helpen, moet je gewoon een klacht indienen bij de gemeente.

Zo zou ik het doen tenminste.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de politie niets kan betekenen voor je, zou ik hetzelfde terug doen. Dan is de kans groot dat hij toehapt en bijvoorbeeld een dreigement uit of iets vernield. Daarmee kun je wel naar de politie gaan. Succes iig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
moddergooier, ik moet wel lachen om je reactie! geen min van mij, maar dit antwoord is idd niet bruikbaar.
bovendien betreft het nette hardwerkende mensen, die al genoeg aan hun hoofd hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het begint steeds meer op donald duck en buurman bolderbast te lijken...
Rieneke1
12 jaar geleden
nee moddergooier, het gaat niet over mij.
ik woon in de randstad.
het betreft een stel waarvan ik de vrouw al jaren ken via internet.
omdat ze teneinde raad zijn, en ik geen verstand ervan heb hoe het in belgie gaat, vraag ik hier om raad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken dit verhaal maar al te goed en als niets of niemand er iets aan wil/kan doen. Dan zul je echt zelf iets moeten verzinnen om dit te stoppen. Praten met zo'n mensen heeft geen zin. Ik weet dat het verlagen naar het niveau van de belager niet de manier of netjes is, maar anders word het verhuizen of ermee leren leven.
In Nederland zijn er geen fatsoensnormen vastgelegd. Dit zal ook in België het geval zijn. Wel is het zo dat men elkaar fatsoenlijk moet behandelen. Dit is echter moeilijk om dat te meten of jouw buurman wel fatsoenlijk genoeg is.

Wat je kunt doen is is de volgende keer als er weer ontlasting tegen de muur wordt gesmeerd of iets dergelijks een reinigingsbedrijf bellen en die het laten schoonmaken. Vervolgens stuur je de rekening met uitleg op een brief aangetekend naar de buurman. De buurman zal dit wellicht niet willen betalen. Vervolgens kun je hulp vragen bij een juridisch adviesbureau of een advocaat in de hand nemen om bij de (kanton)rechter je gelijk te halen dat de buurman de schade moet vergoeden. Omdat je in de zitting je zegje mag doen kun je in overleg met een advocaat kijken hoe je juridisch gezien het beste deze man nog meer kunt aanpakken.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat zodra er geldboetes tegenover acties als deze staan met deze acties snel afleert.

Succes.

Toegevoegd na 2 minuten:
met=men*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je brengt de man voor het vredegerecht.Hij zal daar wel anders piepen.
http://www.belgium.be/nl/justitie/Organisatie/rechtbanken/vredegerecht/