Dolfijnen krijgen waarschijnlijk een eigen grondwet. Maar moeten dolfijnen die niet eigenlijk zelf maken?

Ik las dit op Nu.nl
http://www.nu.nl/wetenschap/2746110/dolfijnen-moeten-eigen-grondwet-krijgen.html
Maar wij maken toch ook niet de grondwet voor een ander land. dat doet ieder land toch voor zichzelf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Er staat:
Dolfijnen moeten hun eigen rechten krijgen, net zoals mensen die hebben.

Daarmee wordt er inderdaad niet zo zeer een grondwet bedoeld.

Je moet het meer vergelijken met
"De universele verklaring van de rechten van de mens".
De rechten van de mens omvatten alle rechten waar een individu, [een groep mensen of een staat] aanspraak op kan maken.

Als dolfijnen gezien worden als individuen met rechten,
dan hebben zij ook recht op een universele verklaring van de rechten van de dolfijn.

Er is namelijk sprake van "A bill of rights"
en dat is een lijst van de meest belangrijke rechten
van de inwoners van een land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is niet bedoeld voor dolfijnen onderling ofzoiets dergelijks hoor, dan heb je het bericht verkeerd gelezen. Het gaat er juist om dat de mens het ''nu nog'' dier niet pijnigt of doodt. Het in gevangenschap houden ervan zou net als de gevangenis een straf zijn beweerd het bericht, dit mag met mensen ook niet. TENZIJ, gepakt bent door de politie en een strafmaatregel krijgt opgelegd door de rechter wanneer je de wet hebt overtreden.