Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang mag het maximaal duren voordat je de betaling brief van een bekeuring binnenkrijgt?

Een aantal weken geleden heb ik een bekeuring gekregen voor door rood licht rijden op de fiets, maar ik vond het wel erg lang duren voordat die brief eindelijk binnenkwam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Oneindig lang, soms krijg je de brief niet eens. Hangt af van de mensen die werken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen.

Gaat het om een huurauto, dan moet de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen zijn. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de bestuurder/kentekenhouder te bereiken.

Bij overschrijding van deze termijnen is een beroep bij de Officier van Justitie aan te raden. Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een formele verjaringstermijn van twee jaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Alinea twee en drie zijn wat overbodig, maar toch altijd leuk om te weten he 8-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij duurde mijn zonder-licht-fietsen bekeuring 3 maanden :s
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding