Is er een vergunning voor namaak wapens?

Ik wil namelijk een filmpje maken maar daar voor heb ik nep wapens modig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
durf ik je niet te zeggen, wellicht kun je een wapen huren bij anta.nl, zij zijn er in gespecialiseerd en verhuren kostuums/auto's en wapen voor films etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag al gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/bezitten-nepwapens-film.169644
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: als je buiten gaat filmen, zorg dan dat eventuele buurtbewoners en de lokale politie op de hoogte zijn.
Als de politie uitrukt wegens een overval die een filmopname blijkt te zijn, dan kun je een flinke rekening krijgen...

Antwoorden (3)

in de speelgoedwinkel zijn ze zelfs verkrijgbaar. Dus nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zal geen blauw of roze waterpistooltje bedoeld worden...
Als het gaat om wapens die sterk gelijkend zijn op werkelijke vuurwapens heb je een ontheffing nodig.

Deze kunt u aan vragen bij;

Dienst justitie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je een wapenvergunning nodig en die kun je aanvragen bij bijzondere wetten op het politiebureau