je kan het proberen maar denk niet dat je ver komt.
waarschijnlijk maken ze er niets eens een melding van.

hoe denk je het te bewijzen? vingerafdrukken? een kruisverhoor?

je kan een slot op je koelkast maken zodat iemand er gewoon niet in kan komen.

is het nu een koelkast op het werk gaat het anders worden natuurlijk, maar op kamers of binnen een gezin ben je helaas kansloos.

probeer het onderling op te lossen of er afspraken over te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo, 'hoe denk je het te bewijzen..'? Degene die aangifte doet zegt daarmee op een officiële manier tegen de politie dat er iets strafbaars plaats heeft gevonden, de politie onderzoekt dit en zou de bewijzen moeten verzamelen, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een aangifte gaat het om een strafrechtelijke vervolging dus of het te bewijzen is of niet, er moet wel iets te vervolgen zijn natuurlijk. een opsporingsambtenaar MOET iets doen met een aangifte en zal niet gemotiveerd zijn als het gaat om iets wat uit een koelkast is gehaald wat er eerder wel in heeft gezeten. kortom, ze zien er geen brood in om hier hun blauwe mannetjes op te zetten. stel nu dat de dader gehoord zal worden, en gewoon 'nee dat was van mij' of 'het is niet waar, huske eet het in haar slaap op' of 'huske heeft het me zelf aangeboden' wat denk je dat de politie hier mee kan? waar moet het onderzoek uit bestaan?
vingerafdrukken bij een koelkast die meerdere mensen gebruiken? een camera ophangen? maaginhoud leegpompen en aan de kassa bonnen gaat kijken wie wat heeft gekocht en heeft gegeten? als het leed als is geschied de ontlasting naar een lab brengen of een bloedonderzoek in de hoop dat bepaalde stofjes nog te vinden zijn? melding maken kan je proberen, maar dan moet het wel structureel zijn. bij het maken van een melding zal de vraagsteller horen dat het puur een melding is en ze hier ook niets meer kunnen. simpelweg om die reden zal een aangifte niet mogelijk zijn. als het nu een koelkast is van een bedrijf is het anders. of de koelkast in een afgesloten ruimte staar waar eerst iets geforceerd moet worden bv. maar in dit geval ...... een eigen koelkast aanschaffen en er een slot op gooien. als politie hier op in gaat kunnen ze ook op scholen aan de gang gaan waar stabilo's en gummetjes uit etuis en schooltassen verdwijnen, maar dan is het eind natuurlijk helemaal zoek. een prio van 0,0 dus :)

Andere antwoorden (4)

Ja, stelen is stelen. Of het nou eten of een Rembrandt is, dat maakt niet uit.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen het bewijs is misschien wat lastig...
Het hangt er natuurlijk ook van af wie, en onder welke omstandigheden er gestolen wordt.
paulus811
12 jaar geleden
Ik mag hopen dat als de partner van Husje de melk heeft opgedronken, hij/zij dit niet als stelen ziet. En bewijzen is inderdaad lastig, maar dat is voor een aangifte ook niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een aangifte gaat het om een strafrechtelijke vervolging dus of het te bewijzen is of niet, er moet wel iets te vervolgen zijn natuurlijk. een opsporingsambtenaar MOET iets doen met een aangifte. zie je het voor je? (een onderzoek dus)
nee, dat heeft een te hoog peanuts-gehalte.
dat moet je gewoon onderling regelen.
de politie heeft wel iets anders te doen dan jouw smeerkaas te verdedigen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
zoals ? zelfs grote aangiftes belanden ondanks dader in de doofpot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA +1 (doofpot of kookpot, vroeg of laat krijgt iemand de deksel vanzelf wel op zijn neus)
Rieneke1
12 jaar geleden
dank euca :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen dank :) ik zou gewoon slachtofferhulp inschakelen voor dit strafbare feit. bij broodroof had de vraagsteller meer kans gemaakt ;-))
paulus811
12 jaar geleden
Dat het peanuts zijn weet je niet. Misschien lag er wel voor 1.000 euro kaviaar in de koelkast.
Stelen is iets wegnemen wat van een andere eigenaar is.. Dus ja! Maar probeer het eerst op te lossen met die gene zelf.. Dat is altijd beter..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha........Nee in dit geval niet, je zou dit kunnen scharen onder huiselijke twisten.
Dat zou overigens ook moeilijk te bewijzen zijn.
Stel het gaat om een pak vla, en je zou kunnen aantonen met een koopbon dat je EEN pak vla hebt gekocht.
Hoe toon je aan dat DAT pak vla van jou was?
Nee, de aangifte zou niet eens in behandeling worden genomen.

Toegevoegd na 6 minuten:
P.s. Voorgaande betrof huisgenoot.
Als het een vreemde was van buitenaf dan zou het insluiping zijn, daar kun je wel aangifte tegen doen.