Moet de verhuurder er iets aan doen als je een kamer huurt en je hebt last van muizen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De kosten zijn afhankelijk van de oorzaak. Als je bijvoorbeeld zelf regelmatig vuilniszakken e.d. laat staan, dan kan het goed zijn dat dat muizen aantrekt. In dat geval ben je zelf verantwoordelijk voor de overlast en dus ook voor de kosten.

Speelt het probleem niet alleen in jouw woning, maar in het hele gebouw, dan ben jij waarschijnlijk niet de veroorzaker en zijn de kosten voor de verhuurder. Kortom, even op onderzoek uit bij je buren of zij ook overlast hebben. Zo ja, dan kan je de verhuurder hier op aanspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit hangt er van af hoe ernstig de situatie is. Als het om 1 of 2 muizen gaat kun je dit makkelijk zelf oplossen door muizenvallen oid te plaatsen.

Is het echter een groter probleem dan 1 of 2 muizen, dan zou je huisbaas dit moeten oplossen inderdaad. Je betaalt immers huur voor een woning, dan mag je ook verwachten dat je er kan "wonen".

Ik zou je adviseren om contact op te nemen met de verhuurder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou de verhuurder er meer aan kunnen doen dan jij zelf,het moet wel een verschrikkelijke plaag zijn als je daar de huisbaas voor laat komen.Probeer is zelf een valletje te zetten en wat muizen korrels strooi,kom je er echt niet van af, dan zou ik contact opnemen met de huis baas,dan zijn er altijd bedrijven die daar in gespecialiseerd zijn,om ze uit te roeien,ja en dat wordt dan een kwestie voor je huisbaas.
Maar probeer het eerst zelf .
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op, als er huisdieren in het pand aanwezig zijn, gebruik dan geen muizenkorrels, muizengif. Zorg dan voor valletjes. Het zou jammer zijn als een kat ook dood gaat door het eten van een vergiftigde muis. Of een hond, die van mij is ook dol op muizen. Soms eten de honden of katten van dat gif.