Mag het zo zijn dat ik mijn nummer mag behouden wanneer mijn vorige abonnement op naam van mijn vriend staat?

Mijn vorige abonnement (bij t-mobile) staat op naam van mijn vriend (naam, adres, rekeningnummer), er is eigenlijk niets van mij bij. Ik kon destijds geen abonnement afsluiten, omdat ik volgens t-mobile nog een factuur bij hen had openstaan, terwijl ik nog nooit iets met t-mobile te maken heb gehad daarvoor. Ik denk zelf dat het was omdat ik nog geen 18 was, maar dat terzijde. Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat ik het bedrag elke maand aan hem terug betaal en dit is zonder problemen verlopen. Nu heb ik een nieuw contract bij vodafone en heb om nummerbehoud gevraagd. Ik heb nu dus een nieuw contract, met het zelfde nummer, maar nu staat alles op mijn naam. Mijn vriend heeft nergens een handtekening hoeven zetten wat we beide raar vinden. Ik heb enkel mijn SIM-kaartnummer in hoeven vullen, de einddatum van mijn contract, mijn handtekening en de datum van tekenen. Stel je voor, ik zou iemand willen pesten, whatever, en ik zie op een of andere manier het contract van diegene en ik zie de einddatum staan van het contract. Het enige wat ik dan nog moet hebben is zijn SIM-kaartnummer en zijn eigen nummer (zijn/haar SIM-kaart haal ik even uit zijn/haar mobiel wanneer hij/zij naar de wc is). Dan zou ik dus een nieuw contract kunnen aanvragen en is zij na de einddatum haar nummer kwijt. Niet dat ik het zal doen, maar het zou kunnen. Dit zou toch nooit mogen? Zijn er enige regels verbonden hieraan? Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen/uitleggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dat moet kunnen; mijn vrouw en ik hebben elkaar een mobiel gegeven en die staan op de partners naam. En dat willen we veranderen. Als je beide met je Id naar een t-mobile winkel gaat kunnen ze dat zo aanpassen.