Bij een aanrijding met een Pool, heeft de politie geen proces verbaal opgemaakt, nu kunnen wij fluiten naar het geld van onze camper. Klopt dat?

Niet door onze schuld is een Pool op onze camper geknald, camper total los, hij heeft het schadeformulier niet ondertekend, gaf niet volgens de politie, ze hebben een mutatie gemaakt, geen procesverbaal, mijn advocaat wil een procesverbaal voor de tegenpartij anders gaan ze niet betalen, kunnen wij de politie verplichten alsnog een proces verbaal op te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (4)

Je advocaat hoe regel je je schade? Je moet je schade melden bij de verzekeringsmaatschappij en daar gaan ze aan de gang met je melding.
ronron1212
12 jaar geleden
neem contact op met de politie en vraag of ze alsnog een registratieset op willen maken. Zo'n registratieset wordt tegenwoordig niet meer standaard opgemaakt, maar op verzoek wel.

Uw verzekeringsmaatschappij kan vervolgens deze registratieset opvragen bij de stichting processen-verbaal. Uw verzekeringsmaatschappij weet hoe dat in zijn werk gaat.

Verder is het de eigen verantwoordelijkheid van de betrokken partijen bij een aanrijding, om het europese schadeformulier in te vullen. Inclusief de handtekeningen. De politie is geen partij in deze. Dat de politie heeft gezegd, dat het niet uitmaakt, dat de tegenpartij niet ondertekend, is niet correct. echter de politie had de tegenpartij ook niet kunnen verplichten, om een handtekening te zetten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Registratieset bestaat al een paar jaar niet meer. Het is nu een kenmerkenmelding (mutatie)of volledig proces-verbaal.
ja als je aanrijding krijgt met mensen uit andere landen is de kans groot dat ze ook weg rijden hebben wij ook gehad wij konden ook fluiten naar ons geld
politie is ook niet handig bezig met deze dingen als er schade is altijd laten onder teken foto s maken van de andere mensen is ook wel een goeie optie ook van hun auto en vooral kenteken je mag dan altijd hopen dat de andere partij niet wegrijd veel succes er mee politie verplichten die kans is klein t is ja de politie en doet wat hun goed achten. ik zal t na vragen bij je advocaat as ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U moet uw advocaat eens een schop geven.
U heeft het europese schadeformulier ingevuld. Als u voldoende gegevens van de tegenpartij heeft is dat genoeg voor uw verzekering om de tegenpartij aansprakelijk te
stellen.

Dat een van de partijen niet tekent doet daar niets aan af. Dat is namelijk niet verplicht en kan dus ook niet afgedwongen worden.

Als er puur een kopstaart botsing is dan is het normaal dat de politie geen proces verbaal opmaakt. De politie werkt namelijk niet voor de verzekering maar voor de strafrechtelijke kant. Dit is zo bepaald door het Openbaar Ministerie. U kunt dat dus niet van de politie verlangen.
Uw verzekering kan wel een aanvraag doen bij de politie om de geregistreerde gegevens te verkrijgen. Daar kunnen ze ook weer mee verder.