als je belastingschuld heb en nog niet heb betaald, kan je daarvoor vastzitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Antwoorden (2)

Zover moet je het nooit laten komen, en dat hoeft gelukkig ook niet. Kijk op de site van de belastingdienst. Je kunt een verzoek indienen voor kwijtschelding, dan wel een afbetalingsregeling. Het is natuurlijk aan de BD of ze daarmee accoord gaan. Maar als jouw inkomen en je bezittingen erop wijzen dat je moeite hebt met de betaling, kan je waarschijnlijk een regeling krijgen.
Als je niets doet, komt er op een zeker moment een deurwaarder die al je bezittingen uit je huis haalt en de boel verkoopt.
Dus doe iets, en als je er zelf niet uitkomt, vraag hulp bij b.v. een boekhouder die e.ea. voor je aanvraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja , zeker als de belasting inspecteur vermoed dat je geld of informatie verzwijgt of achterhoud , van je zelf of van een ander . Zelfs vrij makkelijk , invergelijking met strafrecht , waar de verdachte veel meer rechten heeft . Ja de belasting kan mensen gijzelen zoals dat heet , net zo lang (ondervoorwaarden ) tot je zegt hoe het zit . Vaak zelfs bekende Nederlanders zijn het haasje terwijl er niet eens wat inhoudelijks uit voortkomt . Ja misschien als voorbeeld maar ook wel goed dat iedereen z'n belasting moet betalen . Dat is een van de weinige zekerheden van het leven met uitzondering van 1 persoon die vrijgesteld is , maar die levert haar .vrijheid van mening uiting er voor in . :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar fouten in het antwoord. De gijzeling van het persoon mag net zo lang duren tot de verschuldigde belasting is betaald. Ook moet onze koningin haar belastingen betalen en kan ze in gijzeling genomen worden als ze daar niet aan voldoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die dame , in functie dan wel .Kan nou net niet , op haar belasting betalen aangesproken worden . De koningin is in Nederland daar van bijna hele maal vrij gesteld . Dus geen erf , inkomsten of loon belasting . Mogelijk wat accijns als ze sigaretten koopt , of buiten de deur tankt . Haar zusters zijn formeel wel belasting plichtige . En over gijzelen , vorig jaar nog een bekende interieur ontwerper , ging zo pardoes het gevang in . Dan haalt de krant . Ook langer terug een Nederlands hotel magnaat ,werd zelf opgehaald van uit z'n vakantie verblijf op Curacao . Uit eindelijk kwam er weinig voort uit deze zaken , behalve grote imago schade Vd betrokken personen . Maar ook prima , we moeten allemaal belasting bet : :( maar het is niet koning keizer admiraal belasting betalen we allemaal .