Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik mijn theorie bewijs voor de auto heb gehaald moet ik dan ook nog theorie examen doen voor het bromfiets rijbewijs als ik die wil halen?

ik ben net 16 ik kan nu mijn theorie doen voor een auto rijbewijs die mijn ouders betalen

als ik die gehaald heb hoef ik dan niet meer theorie examen te doen voor het bromfiets rijbewijs??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K
Frimu2
12 jaar geleden
Goeie vraag. Het is wel zo dat als je je autorijbewijs haalt je je scooter certificaat/vermelding er gelijk bij krijgt. Echter weet ik niet of dit ook al met theorie is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je hoeft zowieso geen bromfietsrijbewijs meer te halen als je je autorijbewijs hebt. Dus als je toch bezig bent met je autorijbewijs dan zou ik daar gewoon mee verder gaan dan hoef je geen 2 dingen te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar dan moet ik een jaar wachten voordat ik kan afrijden. -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze mogen tegenwoordig al met 16,5 jaar beginnen met de theorie. Dus hij kan daar wel mee beginnen. Dan kan hij voor zichzelf de afweging maken of hij wacht tot hij zijn B rijbewijs haalt of dat ie toch voor zijn brommer gaat.
Nee, dat hoeft niet. Je krijgt naast je rijbewijs ook een brommer rijbewijs en daarvoor hoef je geen theorie meer te doen. Auto theorie is brommer theorie + nog meer theorie, dus dan zou je eigenlijk dingen dubbel moeten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding