Natuurlijk niet. Zelfs niet als je met verlof bent.
Vreemd genoeg mag een biertje drinken als je vrij bent dan weer wel, maarja, alcohol heeft sowieso een hele rare rol in drugsland. Het grootste probleem, maar het minst onder vuur. Ook in het leger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol is sociaal geaccepteerd, wiet niet. Geen vreemde zaak in mijn ogen dus.
rose
12 jaar geleden
Het vreemde is natuurlijk dat alcohol geaccepteerd is.
rose
12 jaar geleden
Er zijn landen waar besnijdenis van (zeer) jonge meisjes sociaal geaccepteerd is. Dat maakt het nog niet oké.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwestie van cultuur. Daar vinden de meesten het wel oké.
rose
12 jaar geleden
En als de meeste mensen in Nederland nou geen probleem hebben met wiet? Is het dan wel vreemd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeeh....denk je serieus dat 'de meeste mensen' in Nederland GEEN probleem hebben met wiet ?? Een groot deel van de jongeren en de gebruikers wellicht, maar voor het merendeel geldt echt nog steeds wiet=nee.
rose
12 jaar geleden
Er staat 'als', Marleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het hypocriet van mensen dat ze alcohol accepteren en bepaalde soorten drugs niet. Natuurlijk bestaan er soorten drugs waar mensen gewoon kapot aan gaan, maar er zijn ook drugs die bijna geen effect heeft. Alcohol daarentegen heeft een veel schadelijker effect en grotere gevolgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet hypocriet ; ik ben op zijn zachtst gezegd gewoon geen warm voorstander van alcohol, en kan me eerlijk gezegd nogal kwaad maken over de mate waarin deze harddrug inderdaad in mijn ogen vaak zeer onterecht getolereerd wordt.
Maar ook wiet mag je tegenwoordig geen softdrug meer noemen ; met de huidige TCH-gehaltes is het een doodordinaire harddrug, met alle schadelijke gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was ook niet tegen jou bedoelt, maar meer hoe de maatschappij in Nederland denkt. De grootste tegenstanders van (vooral soft)drugs drinken alcohol (laatst ergens in een onderzoek gelezen, weet helaas niet meer welk) en dat is punt wat ik hypocriet noem. Dat er de laatste tijd een hoger THC-gehaltes in zit, ben ik ook geen voorstander van, maar ik heb eerlijk gezegd liever dat mijn kind 2 keer in de week blowt (want mensen denken gelijk dat je dit meerdere keren per dag gaat doen), dan dat hij dronken wordt op een zaterdagavond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar sluit ik me overigens geheel en al bij aan. Liever roken - eender wat - dan dat gezuip. Al hangt het wel een beetje af van in welke 'scene' ze dat doen, want ook daar zit nog wel verschil in.
rose
12 jaar geleden
Wiet met een hoog thc gehalte wordt wel een harddrug genoemd, maar er zit geen andere stof in. Als je van wiet met een twee keer zo hoog thc gehalte een half keer zoveel rookt, krijg je net zoveel thc binnen en zal het effect derhalve vergelijkbaar zijn. Dat daardoor de wiet van een softdrug in een harddrug veranderd is een drogredenering ('slaat nergens op'). Het verbaast mij dat je daaromtrent de media gewoon napraat, Marleen. Als je altijd een biertje drinkt en je denkt kom, ik neem een whisky, dan neem je toch ook niet een bierglas vol? Wat dat roken betreft, in je laatste opmerking, Marleen, ik heb wel eens iemand heroïne zien roken. Dan gaat 'liever roken - eender wat' toch ook niet echt op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grap is dat mensen die wiet roken, NIET ineens een half of kwart stikkie gaan roken, (en zou ik ook niet opkijken van bierpullen vol sterke drank vrees ik). En dat zie je ook wel als je kijkt naar de 'ouwe' wietrokers (mijn generatie zeg maar, waarvan sommigen nog steeds incidenteel 's avonds een keer een joint opsteken) of de nieuwe generatie. De media ben ik niet zo van op de hoogte, maar wat er in de binnenstad gebeurt zie ik wel. En nee, heroine roken lijkt me ook niet zo'n strak plan.
rose
12 jaar geleden
Wat tegenwoordig de mores is, weet ik niet meer, maar ik heb zelf 20 jaar geblowd en iedereen die ik kende die wat vaker rookte wist na de eerste joint met een nieuwe wiet wel zo ongeveer hoe deze te doseren. Ook toen begin jaren negentig de 'supersterke wiet' populair werd. Maar goed, misschien heeft de huidige generatie wietrokers geen benul... Dat maakt nog steeds niet dat er een andere stof in de wiet zit, het effect wordt niet anders. Heroïne is ook een harddrug als je er maar een klein beetje van gebruikt. Waarom zou wiet (THC, want dat is eigenlijk, met nog wat stofjes, de drug)) dan geen softdrug meer zijn als je er veel van gebruikt? Ik ben het wel met je eens overigens dat alcohol onder de harddrugs zou mogen vallen. Maar ik vindt ook dat het gebruik van drugs gelegaliseerd zou moeten worden. Het verbieden van drugs heeft bijna zonder uitzondering meer gebruikers en meer criminaliteit en overlast tot gevolg.
Het gebruik van cannabis wordt weliswaar in Nederland gedoogd, maar het staat in de opiumwet als verboden middel.

Het lijkt mij logisch dat een militair zich te allen tijde aan de wet dient te houden. Dus geen wiet.
12 jaar geleden
Nee dat mag niet.
Na je opleiding 1 waarschuwing dan exit.
Het vervelende van wiet is ook dat het vrij lang te traceren is.
Andere drugs zoals XTC en GHB mogen natuurlijk helemaal niet maar zijn minder makkelijk te controleren.

Ik bedoel natuurlijk niet dat je dus maar meteen aan de harddrugs moet maar probeer de oneerlijkheid in deze een beetje te schetsen.

Die regels gelden trouwens ook voor de Politie, douane etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je mee te camoufleren lijkt me geen belemmering.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een hennepveld bent is het een uitstekende camouflage, goed antwoord dus.