Mag een politie met paard dit wel?

Sinds enige tijd heeft onze éénrichtingsbrug een hoogte beperking gekregen. In de buurt zit een bereden politie school, agenten met paarden zijn toch bestuurders? Mogen zij dan wel limbo-dansend onder de hoogtebeperking door?

Toegevoegd na 10 minuten:
En stel nou dat dit geen agenten zijn, mag je dan überhaupt met je paard over de brug. Dus losstaand van het feit dat een agent "boven de wet staat"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ha, die Lotus;

In principe heeft een surveillerende pliesie ontheffing van de verkeersregels voor zover de uitoefening van deze taak dat vereist. Een verstandige paardenpliesie zou echter naar mijn idee even afstijgen; missschien is die hoogtewaarschuwing niet helemaal voor nix geplaatst....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Politie mag overal lopen en staan waar zij dit nodig achten.
Komt niet van mij hoor:),maar is in de wet vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Macht corrumpeert, absolute macht corrumpeert absoluut...

De handhavers van de wet worden niet gepakt door hun collega´s, dus die gaan vrijuit...
Zoals Peter R de Vries aantoonde met die flistauto´s die heel hard naar huis rijden... Zij kennen de weg en weten waar ze gevaar lopen, dus hier precies hetzelfde...

Macht corrumpeert, absolute macht corrumpeert absoluut...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kom op Xinix, je weet beter..... de laatste uitspraak is wel waar op zichzelf, maar vind je dat van toepassing op een agentje die onder een paaltje loopt????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar daar begint het wel, op dat nivo al...
Misschien moeten ze dan toch maar eens gaan denken om Shetlanders als vervoersmiddel te gaan gebruiken. Want in principe zijn ze natuurlijk te hoog. Geen idee op ze op hun paard boven de wet staan (of uitsteken.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hoogtebeperking wordt toch vaak gegeven omdat verderop een tunnel staat die dezelfde beperking heeft?
Als dat hier niet zo is, dan vind ik deze hoogtebeperking minder nozel dan het feit of er al dan niet politie te paard overheen mag galopperen.

Toegevoegd na 2 minuten:
En als die hoogtebeperking wel ergens goed voor is, dan mag politie te paard van mij er best onder door, maar of dat slim is...?
Sommige agenten hebben toch al een bord voor de kop, dus waarom dat niet in de praktijk brengen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je op te paard dat bord wel of niet mag passeren valt nog te bezien.
Je kunt ook bukken althans als dat mogelijk is anders moet je afstappen.
Ik vraag me af of het ook voor voetgangers telt die (zeldzaam misschien) de 2.20 meter te boven gaan.
Maar volgens mij mag iedereen dit bord te paard passeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag de politie te paard gewoon doen. Maar in dit geval lijkt het mij niet verstandig, want je kan aan de ene kant van de brug niet echt zien wat er aan de andere kant gebeurt. Zo te zien is dit het bruggetje bij de rotte, vlakbij de oude manege (nu paintbalcentrum). En op een politie opleiding wordt altijd geleerd, je mag risico's nemen, maar niet je eigen leven in gevaar brengen.